Транспортні засоби на автопілоті стануть наступним масовим кроком у розвитку автопромисловості - це очевидно. Однак, для їх повноцінного впровадження у більшості країн потрібні законодавчі зміни.
Першим піти назустріч майбутньому вирішив Китай. В провінції Шеньчжень прийняли революційне положення, за яким машина може рухатися дорогами без людини за кермом.
Як закони дискримінують автопілоти
За існуючими законами, у більшості розвинутих країн світу автомобіль не має права рухатися без людини за кермом. Навіть якщо машину веде автопілот. А людина ця, відповідно, має не спати, бути тверезою та відповідати всім іншим вимогам, які ставляться до водія, що реально кермує машиною.
Так у чому тоді сенс автопілоту? Можна навіть додати сарказму і сказати, що не заснути за кермом простіше, якщо ти справді кермуєш. А не тоді, коли єдина твоя задача - це дивитися у вікно.
Проте і позиція законодавців зрозуміла. Тут і питання винних у разі аварії - за дії машини має хтось відповідати. І питання додаткового страхування: повної довіри до автопілотів поки що немає. А отже, здається, що в разі небезпеки людина зможе перехватити керування та виправити ситуацію. Хоча проста логіка говорить, що у комп'ютера більше шансів відреагувати вчасно, ніж у водія-пасажира, який задивився у вікно.
Китайський крок до майбутнього
Китайці першими вирішили ризикнути і довіритися «світу роботів». У Пекіні вже деякий час діє положення, за якими безпілотні таксі можуть отримувати право на пересування без людини на водійському місці. Однак, це право видається в індивідуальному порядку на кожний транспортний засобі.
Шеньчжень пішов далі. Була прийнята постанова, за якою з 1 серпня транспортні засоби можуть пересуватися без водія в межах окремих зон міста, які визначила влада.
Постанова складена так, щоб максимально закрити всі правові питання навколо автомобілів з автопілотом.
- Якщо під час руху автомобілем управляє водій - саме він є винним у разі виникнення ДТП та інших небезпечних ситуацій.
- Якщо машина йде на автопілоті - водії не є відповідальним, навіть якщо він в цей час знаходився за кермом.
- У разі, якщо машина втрапила в автопригоду через несправність автопілоту - її власник має право вимагати компенсацію від компанії-виробника.
Китайські безпілотні автівки в основному використовують технологію LIDAR. Вона дозволяє вимірювати відстань шляхом лазерного випромінювання. Таким чином, автомобіль посилає промінь до дороги та інших учасників руху, після чого приймач замірює швидкість повернення променю. А на основі цих даних вираховує відстань.
Це інакший принцип, ніж той, який використовуються в машинах марки Tesla. Там робота автопілоту базується на технологіях технічного зору.
Технологія лідару набула широкого поширення в межах Китаю, її застосовують в авто таких виробників, як Hesai, Livox, Robosense, Innovusion. Долучаються до лідарної технології й зарубіжні компанії. Першими серед них стали Ouster та Luminar. Остання навіть отримала велику інвестицію від китайської платформи Ecarx. Передбачається, що це може допомогти поширенню революцйних китайських технологій у світі.
Тим часом, у самому Китаї не дивно, що саме Шеньчжень став місцем, де змогла відбутися така законодавча зміна. Це місто має репутацію китайської Силіконової долини. Саме у Шеньчжені зосереджені всі революційні сучасні розробки, включаючи й безпілотні автомобілі. Можливо, скоро плодами цих революцій будемо користуватися і ми. А поки що можна зіграти у віртуальне казино та виграти гроші на автомобіль майбутнього.