Батарея електромобіля може працювати довше, ніж ДВЗ-авто

Батарея електромобіля може працювати довше, ніж ДВЗ-авто

20 червня 2025
41

Середній вік легкового автомобіля у США нині становить приблизно 14 років. Однак згідно з новим масштабним дослідженням компанії Geotab, акумулятори електромобілів потенційно можуть служити значно довше - до 20 років - навіть за умов повсякденного використання.

Найпоширеніший аргумент противників електрокарів - це нібито швидке зношення високовольтної тягової батареї. Але дані, зібрані Geotab на основі понад 10 000 електромобілів різних марок і моделей, свідчать про протилежне: середній річний рівень деградації батареї становить лише 1,8%. Це означає, що через два десятиліття з моменту купівлі власник зможе користуватись приблизно 64% початкового запасу ходу, що досі дозволяє ефективно експлуатувати автомобіль.

Також було встановлено, що деградація акумулятора не відбувається рівномірно. Найінтенсивніше зменшення ємності припадає на перші кілька років експлуатації, після чого процес суттєво уповільнюється. На швидкість зносу впливають кліматичні умови: високі температури прискорюють деградацію, тоді як помірний клімат є сприятливішим для довговічності акумулятора.

Тип хімічного складу батареї також відіграє важливу роль. Наприклад, акумулятори типу NMC/NCM (нікель-марганцево-кобальтові) демонструють кращу стійкість при дотриманні рекомендованого рівня заряду в межах 20-80%. Це дозволяє знизити навантаження на елементи живлення й подовжити ресурс.

У випадку LFP-батарей (літій-залізо-фосфатних) рекомендації відрізняються. Хоча такі батареї загалом краще витримують повні цикли заряджання до 100%, дослідження Geotab показує, що часте дозаряджання до максимального рівня може все ж мати незначний негативний ефект на ресурс. Тому для тривалого терміну служби виробники радять дотримуватись помірних режимів заряджання, навіть на LFP.

Ще один важливий висновок із дослідження: менше 0,5% батарей електромобілів останнього десятиріччя зазнали критичного збою, тобто повної втрати функціональності або необхідності в заміні. Це вказує на надзвичайно високу надійність сучасних батарейних систем, що спростовує поширені міфи.

Джерело: InsideEVs

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
No Mercy  

20 річний ДВЗ має такий самий запас ходу і характеристики, як і коли він був новим, якщо він справний. А 10-річні ектрички зараз коштують дешевше повітря. Через 20 років їх просто будуть здавати в утиль.

+1-13ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

No Mercy, Продай мені 10-ти річну теслу за штуку? Ти ж береш їх дешевше повітря. Заробиш трохи. Підлікуєшся

+6-2ВІДПОВІСТИ  
Oleg_H  

No Mercy, Всі 20-ти річні автомобілі потрібно здавати в утіль. Не рахуючи колекційних

+5-2ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 4
Mike Mozharovsky  

Не можна просто множити якусь річну декларацію на кількість років. Так така купа умов. Але дослідження дійсно показують що при дотриманні певних правил рівня заряду в повсякденному використанні, щоденних потягах до 100-120, щоденних підзарядках в межах 40-70%, дають суттєві покращення у термінах деградації батареї. Але треба погодитись, що не всім підходить такий режим

+2-1ВІДПОВІСТИ  
No Mercy  

Mike Mozharovsky, тобто фактично можна використовувати тільки половину від заявленої ємності батареї.

-8ВІДПОВІСТИ  
Mike Mozharovsky  

No Mercy, в щоденному режимі - так, якщо хочете зберегти батарею soh більше 80% на 10+ років.

+3-1ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 31

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація