Китайська компанія BYD привезла на виставку IAA Transportation 2022 у німецькому Ганновері цілий розсип новинок. Представлена ??нова платформа eBus Blade Platform, дві електровантажівки та останнє покоління 12-метрового автобуса.
Почнемо з вантажівок. Насамперед треба звернути увагу на BYD ETH8, призначений у тому числі для міжміських перевезень. Друга вантажівка BYD ETM6 менша і легша, тому її можна експлуатувати в міському середовищі. Вона оснащена електромотором на 204 кінські сили та має батарею на 126 кВт.год, яка дозволяє проїжджати близько 200 км на одній зарядці.
Однак головною новинкою стала платформа BYD eBus. Завдяки компактним розмірам та високій щільності батареї, автобуси на цій архітектурі забезпечать прийнятний запас ходу та відмінну міцність конструкції, оскільки батареї встановлені у підлозі, виступають як рама. Це дуже відрізняється від класичної конструкції електробусів, де батареї зазвичай встановлюються на даху.
Ось що говорять з цього приводу в самій BYD:
«Технологія CTP (cell to pack), характерна для батарей Blade, значно підвищує жорсткість у порівнянні з традиційними конструкціями, надаючи їм чудової міцності. Компактна конструкція батареї Blade, зменшена на 50%, створювалася спеціально для eBus Blade Platform. Це дозволяє збільшити ємність батареї і, відповідно, дальність ходу одночасно знижуючи вагу шасі».
Крім того, на виставці демонструвався й оновлений 12-метровий електробус, що, щоправда, базується ще на старій архітектурі, тому батареї розташовані на даху. Тим не менш, батареї дуже ємні, на цілих 422 кВт.год, що дозволяє проїжджати близько 450 кілометрів на одній зарядці.
На сьогоднішній день сумарний продаж батарейних автомобілів BYD досягає 2,5 мільйонів одиниць. При цьому на комерційну техніку припадає 90 тисяч.