На міжнародному саміті UITP, який відбудеться в Гамбурзі з 15 до 18 червня 2025 року, португальська компанія CaetanoBus планує представити абсолютно нову лінійку міських електробусів, що охоплює як моделі з батарейним живленням, так і варіанти з водневими паливними елементами. Це стане одним із найважливіших дебютів у сфері сучасного екологічного транспорту, зважаючи на технічні інновації та стратегічне партнерство з китайським гігантом CRRC, що виступає постачальником основних технологій.
Модельний ряд нових електробусів CaetanoBus базується на модульній платформі, яка дозволяє гнучко адаптувати технічне оснащення до різних типів маршрутів та експлуатаційних умов. Усі моделі матимуть низькопідлогову конструкцію для забезпечення максимальної доступності пасажирів. Габарити електробусів варіюються від компактних 8,5-метрових версій до повнорозмірних 18-метрових зчленованих моделей. Зокрема, у лінійці буде доступна і стандартна 12-метрова версія, а найбільший 18-метровий електробус буде також запропонований у виконанні для використання на лініях швидкісного автобусного сполучення BRT (Bus Rapid Transit), що орієнтоване на інтенсивні міські перевезення.
Батарейні версії (BEV) нових автобусів комплектуються літій-залізо-фосфатними (LFP) акумуляторами виробництва компанії CATL, зокрема моделлю CATL BC5, яка відзначається високою енергетичною щільністю та значним ресурсом - до 4000 циклів заряджання. Залежно від габаритів моделі, варіюється і місткість батарей: 266 кВт-год для 8,5-метрової версії, 465 кВт-год для 12-метрової та 700 кВт-год для 18-метрової. Такий широкий діапазон ємності дозволяє оптимізувати експлуатаційні характеристики відповідно до тривалості маршруту, типу місцевості та інтенсивності використання.
У свою чергу, водневі моделі обладнані силовою установкою Toyota Fuel Cell Stack Generation 2.5, потужність якої становить 70 кВт. Водночас вони також комплектуються батареями CATL: 130 кВт-год для 12-метрових моделей та 170 кВт-год для найдовших 18-метрових автобусів. Таке гібридне поєднання паливного елемента і акумуляторного живлення дозволяє забезпечити як гнучке енергозабезпечення, так і високу автономність - особливо важливу для маршрутів із менше розвиненою інфраструктурою заряджання.
Одним із ключових технічних рішень у нових моделях стала інверторна система CRRC, що отримала суттєве оновлення. Вона об'єднує одразу шість функцій: управління тяговим електродвигуном, генератором, масляним насосом, компресором, DC/AC-перетворювачем і високовольтним розподільником із системою моніторингу ізоляції. Уся ця система зосереджена в одному блоці, що дозволило суттєво знизити загальну вагу конструкції - на цілих 70% порівняно з традиційними рішеннями - водночас підвищивши її надійність, безпечність та ефективність.
Ще однією помітною особливістю є застосування запатентованої високовольтної технології IGBT від CRRC у поєднанні з системою прямого рідинного охолодження. Завдяки цьому електробуси CaetanoBus демонструють провідні показники за такими критеріями, як щільність потужності, робоча температура та тривалість експлуатації. Таке технічне рішення дозволяє не лише підвищити енергоефективність усього силового агрегату, а й забезпечує стабільну роботу транспорту в умовах інтенсивного міського навантаження.