Британський виробник спортивних автомобілів та автомобільних комплектів Caterham Cars озвучив амбітний триетапний план електрифікації марки після 2030 року. Він включає випуск бензинового Caterham 7 протягом щонайменше ще 10 років та розробку його електричного «двійника».
Також у планах створення нового аеродинамічного електричного родстера, який спиратиметься на традиційні цінності Caterham: легкість, простота, маневреність та продуктивність. Про це в інтерв'ю Autocar розповів генеральний директор Caterham Cars Боб Лейшлі.
Також голова компанії поділився результатами 2021 року. З його слів, минулого року фірма збудувала 500 автомобілів та продала 670, а список очікування «додаткових послуг» збільшився до одного року.
У короткостроковій перспективі Лейшлі планує збільшити річний обсяг виробництва. З цією метою нещодавно у додаткові складальні цехи перепрофілювали колишній центр вживаних автомобілів Caterham у Кроулі. Він працюватиме паралельно з основною виробничою лінією у Дартфорді, графство Кент, Великобританія.
Лейшлі вважає, що чинні правила дозволять виробляти існуючі автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння до 2034 року. Навіть після введення у 2030 році заборони на дизельні та бензинові автомобілі у Великій Британії їх експорт на інші світові ринки збережеться. Один із таких ринків - США, де нещодавно було прийнято поправку до закону про реєстрацію автомобілів «Show and Display». Вона дозволяє продавати на американському ринку «традиційні та технічно значущі» імпортні автомобілі, такі як Caterham 7, та проїжджати на них до 4023 км на рік.
Також Лейшлі наголосив на надзвичайно високому попиті на бензиновий Caterham 7. З його слів, ніхто з клієнтів поки не просив продати електричний варіант спорткара, але компанія вже працює над його електрифікацією.
Але найцікавішою стала новина про плани з випуску нового електричного родстера, який пропонуватиметься паралельно з «сімкою». Як стверджується, поки це лише ідея, але материнська VT Holdings, а особливо її генеральний директор й за сумісництвом «затятий гонщик і всебічно автомобільна людина» Кадзухо Такахаші прагне втілити її в життя. Останньою спробою Caterham створити двомісний автомобіль із закритим кузовом став злощасний C120, який зрештою перетворився на відоме купе Alpine A110.
Очікується, що офіційна презентація електричного родстера відбудеться у 2026 році, ще до електричного Caterham 7. Серійне виробництво моделі налагодять на новому заводі. Очікуваний обсяг - 1000 одиниць на рік. Цінник буде вищим, ніж у Caterham 7, який саме не уточнюється. Як і «сімки» у нього буде сталева просторова рама і кузов з шести алюмінієвих або карбонових панелей.
«Він буде красивішим і сучаснішим, ніж «сімка» - це будуть важливі відмінності - і, можливо, він матиме дах. Ми із самого початку розробляємо його як чистий електромобіль, тільки із заднім приводом, і він буде зареєстрований відповідно до правил SVA», - сказав топ-менеджер.
Лейшлі вважає, що в ідеалі двомісний електромобіль повинен важити менше ніж 700 кг та відповідати так званому сценарію «20-15-20». Під цим голова Caterham розуміє таку схему: 20 хвилин енергійної їзди гоночною трасою на повному заряді, 15 хвилин підзарядки і знову 20 хвилин на трасі. На його думку, якщо компанії не вдасться досягти таких показників, не варто й починати.