Китайський виробник акумуляторів CATL представив рішення для заміни батарей у важких електромобілях. Система під назвою Qiji Energy складається зі станцій заміни, акумуляторних блоків і хмарної платформи. Процес заміни батареї займатиме лише кілька хвилин.
Про це повідомляють китайські ЗМІ з посиланням на віртуальну презентацію компанії CATL. Про систему заміни під назвою Qiji Energy поки що відомо, що вона працює з акумуляторними блоками ємністю 171 кВт.год на основі LFP-елементів CATL. Передбачається, що важкі електромобілі зможуть використовувати від одного до трьох таких акумуляторних блоків одночасно, в залежності від потреби, при цьому заміна батарей займе лише «кілька хвилин» і може використовуватися на вантажівках з широким діапазоном колісних баз.
На додачу до акумуляторів і станцій заміни як апаратних компонентів, рішення доповнює хмарна платформа. Вона призначена для зв'язку між операторами станцій заміни акумуляторів, водіями вантажівок та операторами автопарків, а також для підтримки перевізників у плануванні маршрутів вантажівок та управлінні транспортними засобами. Платформа також буде використовуватися для бронювання станцій обміну.
За оцінками CATL, ця послуга може знизити експлуатаційні витрати для однієї вантажівки (яка проїжджає близько 200 000 кілометрів на рік) на 30 000 - 60 000 юанів (3 880 - 7 760 євро) на рік. Ця оцінка базується на припущенні, що ціни на паливо і нові транспортні засоби будуть такими ж, як і сьогодні.
У січні 2022 року CATL вже представила рішення для заміни акумуляторів для легкових автомобілів під назвою Evogo, а в квітні 2022 року перші чотири такі станції почали працювати в китайському місті Сямень. Наразі CATL вдалося залучити компанії Aiways та Dongfeng Peugeot Citroen в якості автомобільних партнерів для свого рішення Evogo.