В Європі важкі вантажівки становлять лише 3% парку автомобілів, проте за їх участю відбувається 15% ДТП зі смертельними наслідками. Тому асоціація Euro NCAP розширює програму своїх краш-тестів на цю категорію транспортних засобів. Першу серію випробувань вже проведено, результати обіцяють оприлюднити у листопаді.
Спочатку перевіряють лише роботу основних систем активної безпеки: обмежувача швидкості, синхронізованого зі сканером дорожніх знаків, екстреного автоматичного гальмування, розпізнавання пішоходів і велосипедистів (у тому числі - в «сліпих» зонах поблизу вантажівки), утримання в смузі. Окремо тестують новомодну опцію - відеокамери замість бічних дзеркал заднього виду.
У 2027 році до програми включать помічники при маневруванні на малих швидкостях. У 2030 році проводитимуть повноцінні краш-тести. Рейтинги складатимуть окремо для міських та магістральних моделей, а також деяких категорій спецтехніки (самоскидів, сміттєвозів).
Цілі ті ж, що і в інших сегментах: допомогти покупцям та страховим компаніям виявити найбільш безпечні машини, змусити підтягнутися виробників автомобілів та систем безпеки.