В Європі зростають ціни на паливні машини, поки електрокари дешевшають. Виробники почали коригувати вартість, щоб підстьобнути продажі «батарейних» машин, повідомляє Reuters. Причина - нові вимоги Євросоюзу, які набудуть чинності 1 січня 2025 року. З цього дня щонайменше одна п'ята продажів більшості брендів має припадати на електромобілі. Інакше їм світять великі штрафи.
Peugeot підняла ціни на 500 євро на весь модельний ряд, крім повністю електричних автомобілів. У Renault подорожчали деякі бензинові машини: наприклад, на 300 євро зросла вартість Clio SCE 65. Обидві компанії стверджують, що коригування цін - наслідок інфляції. Volkswagen знизив ціну на ID.3 на кількох ринках. У Німеччині він тепер коштує менше 30 000 євро.
Згідно з новими екологічними нормами, близько 22 відсотків автомобілів, що продаються брендами, мають бути електричними. Поки, як підрахували в Європейській асоціації автовиробників (ACEA), до цього далеко: на електрокари припадає лише 13 відсотків усіх продажів.
Штрафів вдасться уникнути тільки трьом компаніям, що працюють у регіоні, - Volvo, SAIC і Tesla. Решта змушені будуть заплатити в сумі 15 мільярдів євро. Основний удар припаде на Volkswagen Group, становище якої і без того важке: санкції оцінюють у 7,7 мільярда євро. Далі йде концерн Renault-Nissan-Mitsubishi з 1,7 мільярда, а за ним - Stellantis з 1,6 мільярда євро.
Зниження цін, покликане підвищити попит на недешеві у виробництві електрокари, обійдеться компаніям дорого. Вимоги посилюють на тлі кризи індустрії, коли найбільший виробник Європи планує скоротити зарплати і закрити заводи, а десятки тисяч його співробітників страйкують.