Європейський Союз схвалив пропозицію відкласти 10% тариф на електромобілі в торгівлі з Британією до грудня 2026 року з початкової дати набуття чинності угоди 1 січня 2024 року.
Відстрочка введення пільгового тарифу на три роки дасть виробникам електромобілів у ЄС та Британії більше часу для виконання вимог щодо долі місцевого виробництва електромобілів та акумуляторів згідно з Угодою про торгівлю та співпрацю між ЄС та Британією.
Угода передбачає, що лише ті електромобілі, які відповідають правилам походження, що визначають необхідну долю місцевого виробництва для електромобілів та їх акумуляторів, можуть отримати вигоду від безмитної торгівлі.
Якщо відстрочка не була б схвалена, починаючи з 2024 року, поточна угода про Brexit передбачала б, щоб електромобілі, що перевозяться між Британією та ЄС, обкладалися 10% митом. Виробники електромобілів швидко висловили своє невдоволення угодою та вимагали відстрочки до 2027 року. Британія та більшість країн-членів ЄС також наполягали на відстрочці. Розширення чинних правил було запропоновано Європейською комісією.
«Індустрія акумуляторів не може отримати швидкий імпульс для розвитку так швидко, як очікувалося, на тлі агресивної війни Росії проти України, впливу COVID-19 на ланцюги поставок та конкуренції з боку нових схем підтримки міжнародних субсидій, що ускладнило виробникам електромобілів дотримання правил походження згідно з Угодою про торгівлю та співробітництво», - йдеться у повідомленні Ради ЄС.