- Розпочались дослідження з метою створення віртуальної мапи вибоїн для водіїв.
- Вартість ремонту пошкоджень, спричинених вибоїнами, може легко перевищити 500 євро.
- Погана якість доріг — причина понад третини дорожньо-транспортних пригод щороку.
- Стан дорожнього полотна погіршується протягом зими, що може стати причиною рекордних рівнів ДТП.
- Ймовірність пошкоджень значно зростає під час великодніх свят, коли в самій лише Великобританії на дороги виїжджають 16 мільйонів водіїв.
- Для попередження про вибоїни у реальному часі використовуються камери та вбудований модем.
Кельн, Німеччина, 2 березня 2017 року — У деяких частинах Європи зима цьогоріч видалась суворішою ніж будь коли, тож немає нічого дивного в тому, що багато водіїв з нетерпінням чекають настання тепла, щоб вибратись у коротку відпустку на Великдень.
Але мінусова температура, лід та сніг, швидше за все, призведуть до збільшення кількості тріщин та вибоїн на дорогах.
На території Європи погана якість доріг є причиною понад третини дорожньо-транспортних пригод щороку. У 2011 році у Європі було виявлено 20 мільйонів вибоїн, проте лише половину з них відремонтували, витративши на ремонт понад 1,2 мільярда євро. У Великобританії органи місцевої влади отримують позови щодо відшкодування збитків внаслідок вибоїн кожні 17 хвилин, а середня сума претензій становить 432 фунти (508 євро).
Проте вихід є – уникнути коштовного ремонту автомобіля вам допоможе унікальна віртуальна мапа вибоїн. Про початок досліджень у цьому напрямку оголосила сьогодні компанія Ford, а випробування розпочнуться дещо пізніше цьогоріч. Мапа у реальному часі інформуватиме водіїв про місцезнаходження та розміри вибоїн шляхом виведення відповідної інформації на екран автомобіля та пропонуватиме альтернативні маршрути.
«Віртуальна мапа дозволить виявляти нову вибоїну вже за кілька хвилин після її утворення і практично миттєво інформувати інших водіїв про небезпеку попереду, – розповідає Уве Гофман (Uwe Hoffmann), інженер-дослідник підрозділу Advanced Chassis Control Technologies компанії Ford of Europe. – Наші автомобілі вже оснащені датчиками, що виявляють вибоїни, а зараз ми шукаємо шляхи для переходу на наступний рівень».
Холоднеча, лід та сніг призводять до замерзання, розмерзання і руйнування поверхні дороги. Погіршують ситуацію сильні весняні дощі, що заповнюють вибоїни водою і додатково ускладнюють життя 16 мільйонів водіїв, які вирушають у великодню відпустку в самій лише Великобританії. Ряд моделей Ford, зокрема – Galaxy, Mondeo та S-MAX, вже оснащені адаптивною підвіскою Continuously Controlled Damping у поєднанні з технологією Pothole Mitigation, що за допомогою датчиків виявляє вибоїни і регулює жорсткість підвіски для зведення до мінімуму ймовірності пошкоджень.
Зараз інженери випробовують можливості використання камер та вбудованих модемів у дослідницько-інноваційному центрі Ford у м. Аахен (Aachen), Німеччина. Разом ці технології дозволяють збирати детальну інформацію щодо вибоїн та передавати її у хмарове сховище, звідки інші водії можуть отримувати ці дані у режимі реального часу.
Ще один напрямок досліджень передбачає вивчення можливості використання активної підвіски, розробленої для ефективного поглинання енергії ударів під час руху нерівними дорогами.
Компанія Ford уже випробовує нові автомобілі на 1,9-кілометровій трасі випробувального полігону «Ломмель» у Бельгії, що вважається справжнім кошмаром через відтворені тут найгірші вибоїни світу.