Geely поглинула виробника електромобілів Zeekr

Geely поглинула виробника електромобілів Zeekr

23 грудня 2025
2

Холдинг Geely повністю завершив поглинання свого преміального електричного бренду Zeekr і остаточно вивів компанію з біржі у Нью-Йорку. Таким чином Zeekr перестав бути публічною компанією у США і відтепер на сто відсотків належить Geely Automobile Holdings.

Процес приватизації стартував ще влітку, коли сторони підписали угоду про злиття. За кожну акцію Zeekr, яка залишалася у сторонніх інвесторів, Geely виплатила 2,687 долара готівкою та додатково надала 1,23 нової акції Geely. Загальну вартість угоди оцінили приблизно у 2,4 мільярда доларів. Американські депозитарні розписки Zeekr припинили торги 15 липня, після чого компанія розпочала процедуру зняття з реєстрації в американських регуляторів.

У результаті цієї угоди частка Geely у Zeekr зросла з 65,7% до повного контролю. Фінансові показники бренду тепер будуть повністю включені у звітність материнської компанії. У самому холдингу пояснюють це прагненням спростити управління, прибрати паралельні розробки та швидше отримувати економію від масштабу. Зокрема, Geely вже заявляє про відчутні результати після того, як Zeekr раніше об'єднався з Lynk & Co: витрати на розробку вдалося скоротити на 10-20%, а закупівельні - на 5-8%.

Вихід Zeekr з американського фондового ринку став логічним продовженням курсу Geely на перегляд структури бізнесу. У вересні 2024 року холдинг оприлюднив внутрішню програму під назвою «Taizhou Declaration», у якій прямо заявив про відмову від надмірної кількості брендів і концентрацію ресурсів. Замість розпорошення зусиль Geely формує дві ключові групи легкових марок: одну навколо Geely, Geely Galaxy та Geely Radar, іншу - навколо Zeekr і Lynk & Co.

Голова Geely Ерік Лі у внутрішньому зверненні наголосив, що повна інтеграція Zeekr дозволяє компанії не залежати від коливань настроїв інвесторів і зосередитися на довгострокових технологічних рішеннях. Серед пріоритетів він назвав подальший розвиток платформи SEA, 800-вольтових систем швидкої зарядки та власних комплексів допомоги водієві.

Історія перебування Zeekr на Нью-Йоркській біржі виявилася однією з найкоротших серед китайських виробників електромобілів. Бренд вийшов на ринок капіталу у травні 2024 року з ціною близько 9 доларів за розписку, згодом котирування піднімалися майже до 13 доларів, але потім швидко пішли вниз. На фоні цінових війн, частих оновлень моделей і загальної нервозності інвесторів вартість паперів опускалася нижче 7 доларів. У Geely наполягають, що викуп акцій відбувався з премією - майже на 19% вище останньої стабільної ціни і більш ніж на чверть дорожче середнього рівня за попередній місяць.

Паралельно холдинг окреслює й практичні кроки після повної інтеграції Zeekr. Йдеться про об'єднання близько 300 торгових точок бренду в єдину мережу продажів електрифікованих моделей у Китаї, а також про активніше використання європейського досвіду Zeekr у сертифікації автомобілів разом із сервісною інфраструктурою Volvo. У Geely розраховують, що така комбінація дозволить до 2026 року вийти щонайменше на п'ятдесят закордонних ринків.

Джерело: CarNewsChina

Обговорення новини

Олексій Oleksii  

цікава тепер доля українського "офіційного" Зекра. Домовилися з кєтайцями називається... А з іншої сторони - якого махєра туди полізли, дєньгі ляжку жмут? Розразовували продавати китайське залізо і отримати від хунвейбінов європейську порядність...

ВІДПОВІСТИ  
Ford_V8  

Так Zeekr був створений концерном Geely, тому щось я взагалі не зрозумів цих муток...

ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація