Китайський виробник акумуляторних елементів Gotion High-Tech представив акумуляторний елемент на основі літій-марганцево-залізофосфату (LMFP), який покликаний допомогти електромобілям досягти запасу ходу в 1000 кілометрів за китайським стандартом.
У цій країні уважно стежать за прогресом Gotion High-Tech, адже з кінця 2021 року Volkswagen є найбільшим єдиним акціонером китайського виробника акумуляторних елементів. За словами Gotion, представлений елемент під назвою Astroinno L600 повинен «прокласти шлях» до 1000 кілометрів без NCM, тобто без хімії нікель-кобальт-марганець, відомої своєю високою щільністю енергії. Слід зазначити, що 1000 кілометрів за китайським стандартом значно менше 1000 кілометрів у реальному житті.
Згідно з повідомленням Gotion, серійне виробництво Astroinno L600 очікується в 2024 році. Наразі відомо, що Gotion постачатиме Volkswagen Group елементи з використанням хімії LFP - не лише для виробництва автомобілів у Китаї, але й за межами країни в майбутньому.
За словами виробника, він досягає гравіметричної щільності енергії 240 Вт.год/кг і об'ємної щільності енергії 525 Вт.год/л. Акумуляторна батарея Astroinno з цими елементами має щільність енергії 190 Вт.год/кг. Крім того: Gotion визначає термін служби нових елементів понад 4000 циклів за кімнатної температури та 1800 циклів за високих температур.
Зокрема, катод у комірці складається не лише з фосфату літію, заліза, але й із згаданого вище фосфату літію, марганцю, заліза, який призначений для значного збільшення щільності енергії та можливості швидкої зарядки. Для останнього Gotion вказує 18 хвилин, не називаючи діапазон SoC або саму потужність зарядки. Що стосується структури акумуляторної батареї, Gotion уточнює, що вони працюють із двостороннім рідинним охолодженням у формі сендвіча та мінімалістичною концепцією дизайну, «що зменшує кількість конструктивних частин акумуляторної батареї на 45% та знижує вагу конструкційних частин на 32%».
Тим часом, LMFP є предметом уваги не лише китайських постачальників, деякі компанії також працюють над цим матеріалом у Німеччині. У майбутньому IBU-Tec Advanced Materials хоче розширити свою продуктову лінійку матеріалів для акумуляторів LFP за допомогою варіанту з додаванням марганцю. Консорціум навколо Varta та Центру досліджень сонячної енергії та водню Баден-Вюртемберг (ZSW) хоче розробити елементи LMFP для електричної авіації.
Крім того, інші виробники намагаються досягти більшої щільності енергії на рівні упаковки за допомогою технології «комірка в комірці». Це стосується, наприклад, CATL. Третє покоління технології CtP, представлене компанією CATL, має забезпечити щільність енергії 160 Вт/кг для LFP-елементів.