Глава Porsche визнав, що відмова від бензинових моторів була помилкою

Глава Porsche визнав, що відмова від бензинових моторів була помилкою

03 серпня 2025
8

Porsche переглядає свій підхід до розвитку модельної лінійки. На тлі падіння світових продажів та прибутку, компанія вирішила відмовитися від курсу на повну електрифікацію та прискорити розробку нових моделей з традиційними бензиновими та гібридними силовими установками. Про це заявив генеральний директор Porsche Олівер Блюме, під час презентації фінансових підсумків за перше півріччя 2025 року.

Раніше Porsche планувала поступово вивести з виробництва бензинові версії моделей 718 Boxster, 718 Cayman і Macan, замінивши їх повністю електричними аналогами. Однак різке уповільнення темпів зростання ринку електромобілів, особливо в США та Китаї, змусило компанію змінити курс.

«Ми продовжуємо стикатися з серйозними викликами в усьому світі», - визнав Блюме. За перше півріччя 2025 року продажі впали на 6%, а операційний прибуток знизився на вражаючі 67%. «Це не короткочасний шторм. Світ змінюється фундаментально, і передусім - зовсім не так, як ми очікували ще кілька років тому», - додав він.

Попри проблеми, електромобілі Porsche не можна назвати провальними. До недавнього часу Taycan демонстрував хороші результати, а новий Macan Electric залишається найпопулярнішою моделлю бренду. Завдяки цьому частка Porsche в сегменті електрокарів більша, ніж у деяких конкурентів. Втім, загальне уповільнення попиту на електромобілі, особливо на американському ринку, свідчить про те, що очікування щодо масштабів цього сегмента були надмірно оптимістичними.

У зв'язку з цим керівництво компанії вирішило не відмовлятися від електрифікації, але доповнити її гнучкішим підходом. Частиною нового плану є розробка абсолютно нового компактного кросовера з бензиновим і гібридним двигунами, який стане альтернативою Macan Electric. Ця модель, за словами Блюме, з'явиться до 2028 року і буде пропонуватися на всіх ключових ринках.

«Ми розробляємо компактний SUV із двигунами внутрішнього згоряння та гібридними версіями. Це буде абсолютно нова модель у сегменті між Macan і Cayenne, яка отримає типову для Porsche ДНК, але при цьому буде відрізнятися від електричного Macan. Ми значно прискорюємо темпи розробки, і до кінця десятиліття вона з'явиться на глобальному ринку», - наголосив керівник компанії.

Зовні ця модель вже фігурує у вигляді тестового мула, поміченого на дорогах у кузові Audi Q5. Це свідчить про ранню стадію інженерних випробувань. Що цікаво, Блюме не уточнив, чи новий бензиновий SUV зберігатиме назву Macan, чи вийде на ринок під новим іменем.

Крім того, Porsche працює над розширенням лінійки Cayenne, яка в майбутньому включатиме як електричні, так і бензинові варіанти. А ще одним амбітним проєктом компанії стане флагманський електричний супервнедорожник K1, прем'єра якого очікується наприкінці десятиліття. Проте тепер не виключено, що навіть він згодом отримає модифікацію з ДВЗ.

Паралельно з цим, електричні 718 Boxster та Cayman, які спершу планували представити до 2025 року, за інформацією з джерела, були відкладені щонайменше до 2027 року. Це ще одне свідчення того, що Porsche переглядає свої пріоритети з огляду на нові реалії світового авторинку.

Джерело: Carscoops
Фото: Porsche

Обговорення новини

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація
Taras Pavlenko  

Автокомпанії по трохи приходять до тями

+2-1ВІДПОВІСТИ  
GMV  

Якщо бути послідовним, то варто додати, що й відмова від дизельних двигунів теж була помилкою. За 10 років звести продажі дизельних авто з 50+% до 10% без якихось адекватних пропозицій натомість - очевидна помилка. Більше того, більшість дизельних двигунів, які вже вивели або виведуть з ринку найближчим часом, - це перевірені часом агрегати. Що пропонують натомість сьогодні європейські виробники - в основному нові і ще не перевірені часом малооб'ємні бензинові м'які або повні гібриди, які не дають ніякої економії палива (див. недавній тест на каналі Івана Рибки).
Безумовно, гібриди і електричні автомобілі займають свої ніші відповідно до потреб споживачів. Електричкам нема альтернативи в місті і навколо міста при умові наявності своєї зарядки. Гібриди - оптимально в місті, якщо зарядки нема. Але на трасі все ж домінувати буде дизель за критерієм ціна+час.

ВІДПОВІСТИ  
Linxter  

GMV, У дизеля только трасса была и гибриды их хорошо заменяют. А учитывая геморность дизелей, кучу экологического навеса то эксплуатация этих моторов, особенно вне трасс вылазит очень недешево. У меня были славные проверенные К9К, к самому блоку притензий не было, но все эти ФАПы, ЕГР, форсунки, турбы выепали мой бюджет знатно

-1ВІДПОВІСТИ  
GMV  

Linxter, Ну, ніби ЕГР, фільтрів твердих частинок, каталізаторів, форсунок і турбін нема на нинішніх бензинових двигунах. Зараз цієї радості дуже багато і на бензинових двигунах. Все це є, інакше 200 сил з 2л. двигуна не знімеш в нинішніх екологічних стандартах.

ВІДПОВІСТИ  
Показати ще 4

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація