У листопаді 2025 року у світі було продано близько 2 мільйонів електромобілів, що довело сумарні глобальні продажі з початку року до 18,5 мільйона одиниць. Це на 21% більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Такі дані наводять аналітики Benchmark Mineral Intelligence, які спеціалізуються на дослідженні ланцюгів постачання електромобілів та акумуляторів. Отримані цифри підтверджують, що світовий ринок електротранспорту продовжує зростати, хоча темпи й характер цього зростання суттєво відрізняються залежно від регіону.
Найбільш помітним драйвером у листопаді стала Європа, тоді як Північна Америка, насамперед США, продовжила відставати після завершення дії федеральних податкових пільг на електромобілі. Китай при цьому зберіг статус найбільшого у світі ринку електрокарів із суттєвим відривом від інших регіонів.
Європейський ринок електромобілів у листопаді 2025 року зріс на 36% у річному вимірі. Продажі повністю електричних автомобілів збільшилися на 35%, а плагін-гібридів - на 39%. У результаті загальний обсяг продажів електромобілів у Європі з січня по листопад досяг 3,8 мільйона одиниць, що на 33% більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Така динаміка свідчить про відновлення та прискорення електрифікації в регіоні після нестабільних періодів, спричинених скороченням субсидій та високою інфляцією.
Франція у листопаді нарешті вийшла на позитивну динаміку з початку року, продемонструвавши зростання на 1%. Це стало важливою зміною після того, як більшу частину 2025 року ринок перебував у спаді через попередні скорочення державної підтримки. Відновленню сприяли активні продажі моделей концерну Volkswagen Group і Renault, загальне розширення вибору електромобілів, а також французька програма так званого «соціального лізингу», спрямована на допомогу домогосподарствам з низьким рівнем доходів у переході на електричний транспорт.
Італія також продемонструвала винятково сильний місяць, зафіксувавши рекордні для себе продажі електромобілів - трохи менше ніж 25 тисяч одиниць у листопаді. Такий стрибок став можливим після запуску нової програми стимулювання, метою якої є заміна старих автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Програма передбачає фінансування у розмірі 597,3 мільйона євро, що еквівалентно приблизно 700 мільйонам доларів США, і розрахована на оновлення близько 39 тисяч бензинових автомобілів.
У Великій Британії влада розширила перелік моделей, що підпадають під повну субсидію на електромобілі у розмірі 3750 фунтів стерлінгів, або близько 4400 доларів США. До списку додали ще п'ять моделей, серед яких Nissan Leaf британського виробництва з початком постачань на початку 2026 року, MINI Countryman, Renault 4, Renault 5 та Alpine A290. Це рішення має підтримати попит на тлі жорсткішої конкуренції та зростання цін у сегменті.
На противагу Європі, ринок США продовжує сповільнюватися після завершення дії федеральної податкової пільги на електромобілі 30 вересня 2025 року. У листопаді продажі в США дещо зросли порівняно з жовтнем, коли було зафіксовано різке падіння, однак загальні обсяги все ще залишаються нижчими, ніж у період, коли податкова підтримка була доступною. Окремі бренди, зокрема Kia, Hyundai, Honda та Subaru, показали відчутний місячний приріст, але цього виявилося недостатньо для повернення ринку до попередніх рівнів.
Ситуацію ускладнюють і політичні рішення. На початку грудня Дональд Трамп офіційно переглянув стандарти середньої корпоративної економії палива CAFE у США, суттєво знизивши вимоги до автопарків автовиробників. Це дозволяє компаніям значною мірою виконувати нормативи за рахунок бензинових автомобілів, зменшуючи тиск на масштабування виробництва електромобілів і плагін-гібридів. Ці зміни вже відображаються в інвестиційних планах, зокрема в оголошеній Stellantis програмі на 13 мільярдів доларів із розширення виробництва в США з акцентом на автомобілі з ДВЗ. Додатково ситуацію ускладнило рішення про фактичне обнулення штрафів за недосягнення цілей CAFE, що ще більше послаблює стимули для електрифікації.
У публікації зазначається, що така політика виглядає суперечливою, з огляду на те, що світ досяг піку продажів бензинових автомобілів ще у 2017 році. На думку авторів, за подібного підходу США ризикують остаточно відстати від глобальних тенденцій, подібно до їхніх спроб відродити вугільну промисловість.
Китай, попри уповільнення темпів зростання, залишається фундаментом світового ринку електромобілів. У листопаді китайський ринок зріс на 3% у річному вимірі та на 4% порівняно з жовтнем. Загалом із початку року продажі електромобілів у Китаї збільшилися на 19% і досягли 11,6 мільйона одиниць. Важливою тенденцією став різкий ріст експорту. Компанія BYD у листопаді встановила новий рекорд, експортувавши 131 935 електромобілів, що значно перевищило попередній максимум у близько 90 тисяч одиниць. Продажі BYD у Європі за підсумками року зросли більш ніж у чотири рази, до приблизно 200 тисяч автомобілів, у Південно-Східній Азії подвоїлися, а в Південній Америці збільшилися більш ніж на 50%.
У глобальному підсумку з січня по листопад 2025 року у світі було продано 18,5 мільйона електромобілів, що на 21% більше, ніж роком раніше. Китай забезпечив 11,6 мільйона з цих продажів із приростом 19%, Європа - 3,8 мільйона з приростом 33%, Північна Америка - близько 1,7 мільйона, що на 1% менше, ніж торік, тоді як решта світу разом продемонструвала зростання на 48% до 1,5 мільйона одиниць.