Робін Цзен, людина, яка стоїть за CATL, найбільшим у світі виробником акумуляторів для електромобілів, прокоментувала ситуацію з твердотільними батареями. Через десять років розробок він вважає, що до серійного використання таких блоків ще далеко. Чим поставив під сумнів нещодавню заяву Toyota про готовність комерціалізувати нові акумулятори протягом трьох років.
Зі слів Цзена, інженери CATL протестували матеріали твердотільних акумуляторів під тиском і виявили низку проблем. Зокрема, для максимальної віддачі блоку анод має бути виготовлений із чистого металевого літію. Його іони необхідно буде дифундувати під високим тиском, що небезпечно. Крім того під час заряджання та розряджання літій розширюється, скорочуючи термін служби батареї «можливо, до 10 циклів». Керівник CATL додав, що у разі пошкодження цілісності батареї, наприклад, під час аварії, літій може змішатись із вологою у повітрі. В результаті такої реакції утворюється токсичний гідрооксид літію.
Незважаючи на невпевненність щодо твердотільних батарей компанія продовжує розробляти нові акумулятори для електромобілів. Зокрема, фахівці CATL працюють над натрій-іонними та конденсованими батареями, в яких використовуються напівтверді матеріали. Зі слів Цзена, вони можуть забезпечити вдвічі більший запас ходу, ніж звичайні літій-іонні без будь-яких ризиків для безпеки.
Заява голови CATL про твердотільні батареї дещо не узгоджується з лютневим оголошенням про створення китайськими виробниками нового консорціуму. Компанія Цзена серед них. Учасники консорціуму мають намір до 2030 року створити в Китаї ланцюжок постачання твердотільних акумуляторів.