Dongfeng Motor оголосила про досягнення, яке може суттєво змінити позиції компанії у технологічній гонці серед виробників гібридних силових агрегатів. Її новий бензиновий двигун Mach 1.5T, створений спеціально для гібридних систем, офіційно став першим у галузі мотором із підтвердженою тепловою ефективністю понад 48%. Як повідомляє Китайський автомобільний науково-дослідний центр CATARC, агрегат отримав сертифікат «Energy Efficiency Star», у якому зафіксовано рекордний показник 48,09%.
Теплова ефективність - ключовий показник сучасної інженерії ДВЗ. Він відображає, яка частка енергії палива перетворюється на корисну роботу, а не втрачається у вигляді тепла. Чим він вищий, тим менше пального витрачає автомобіль і тим кращу віддачу забезпечує силова установка. Для розуміння масштабу досягнення: багато класичних бензинових моторів мають теплову ефективність у межах 35–40%, а навіть найефективніші сучасні гібридні ДВЗ рідко виходять за межі 41–43%. Досягнення Dongfeng у 48,09% - це прорив, який зміщує планку очікувань для всього ринку.
У компанії пояснили, що такого результату вдалося досягти завдяки трьом фундаментальним технологічним змінам у новому поколінні двигуна. По-перше, Mach 1.5T отримав повністю нову високоефективну систему згоряння. Високий ступінь стиснення понад 15,5, співвідношення ходу поршня до діаметра циліндра більше ніж 1,45, пряме упорскування під тиском 500 бар та система високої енергії запалювання дозволили значно збільшити швидкість і повноту згоряння палива. Інженери Dongfeng фактично змусили мотор «видавлювати» максимум енергії з кожної краплі бензину.
Другим важливим напрямком став глибоко перероблений впуск. Спеціально для гібридної системи застосований турбокомпресор VGT з можливістю зміни геометрії, безвтулкова конструкція клапанів, а також електричний привод системи зміни фаз газорозподілу. Завдяки цьому двигун працює без «задухи» на будь-яких обертах, а реакція на акселератор стала швидшою і стабільнішою навіть у складних режимах руху.
Третім блоком удосконалень стали системні заходи зі зниження механічних втрат. Більш ніж десять рішень - від електричного масляного насоса до термічного напилення на стінки циліндрів - дозволили суттєво зменшити тертя всередині двигуна. Менше тертя означає, що менше енергії витрачається «в нікуди», а більше - передається безпосередньо на колеса.
Підсумковий ефект - суттєве зростання ефективного робочого діапазону двигуна. Як заявляє Dongfeng, оновлений Mach 1.5T забезпечує помітне зниження витрати пального в будь-яких умовах: від міських заторів до руху на трасі. Завдяки більш широкій зоні високої ефективності система може постійно працювати в оптимальному економічному режимі. За твердженням виробника, новий мотор дозволить проїжджати орієнтовно на 100 км більше на одному баку, ніж попереднє покоління силової установки, а загальна паливна економічність зростає приблизно на 10%.