Британська компанія Lotus приєдналася до виробників спорткарів, що вийшли в незвичний для себе сегмент, та представила кросовер Eletre. Це не тільки її перший позашляховик, а й перша «п'ятидверна» модель, призначена для повсякденної їзди. Побудований на новій преміум-платформі «гіперкросовер» оснастили електричною силовою установкою на 600 сил і «просунутим пакетом активної аеродинаміки серед SUV».
Розроблений командами з Великобританії, Китаю, Швеції та Німеччини, Eletre оформили з огляду на останній бензиновий спор Lotus - Emira, а «революційна аеродинаміка» дісталася йому від електронного гіперкара Evija. В його основу лягла нова модульна платформа Electric Premium Architecture (EPA).
Кросовер, який складно не порівнювати зі схожим за розміром Lamborghini Urus, отримав довгу колісну базу, зсунуту вперед кабіну і короткі звиси – результатом став візуально «легкий» силует, що наслідує принципи марки. Для зменшення маси, крім високоміцної сталі, застосовані вуглецеве волокно та алюміній, але точних цифр Lotus не наводить. Різні джерела говорять про 2-2,2 тонни.
Для Eletre створили так званий «пористий» корпус, який буквально пропускає повітря під час руху завдяки отворам у капоті, за обома парами коліс та у верхній частині задніх стійок. Також є «плаваючий» спойлер на двеці багажника, що змінює кут залежно від режиму їзди (їх тут чотири – Range, Tour, Sport, Off-Road та Individual) та 23-дюймові колеса з карбоновими вставками. «Вишенька на торті» – активна передня решітка, покрита мережею взаємопов'язаних трикутних «пелюсток», які розкриваються, коли потрібно охолодження.
Eletre укомплектований із доробком на майбутнє: кросоверу дісталися кілька висувних датчиків Lidar, які використовуються «розумними» помічниками, а згодом знадобляться для повноцінного автопілота. Оновлювати програмне забезпечення можна «по повітрю». Замість кожного із зовнішніх дзеркал заднього виду тут одразу три камери: одна замінює саме дзеркало, друга бере участь у круговому огляді, а третя служить електронним асистентом.
У салоні використовуються міцний синтетичний текстиль та легкі суміші вовни, які важать у два рази менше, ніж натуральна шкіра. На передній панелі розмістили крихітну панель приладів висотою всього три сантиметри, на якій за замовчуванням відображається тільки найпотрібніша інформація. Така ж панель є з боку пасажира, а між ними – складний 15,1-дюймовий екран «мультимедійки», що забезпечує доступ до 95 відсотків функцій за три дотики. Коли в ньому немає потреби, він автоматично складається.
Також присутній проекційний дисплей із технологією доповненої реальності (AR) та дев'ятидюймовий тачскрин для задніх пасажирів. До речі, другий ряд можна буде замовити як із двома роздільними сидіннями, так і з диваном. За звук відповідає система KEF Premium: це установка з 15 динаміками потужністю 1380 ват, але за доплату встановлять 2160-ватну, з 23 динаміками та 3D-звуком.
Про технічну «начинку» Eletre сказано небагато. Автомобіль отримав 800-вольтову систему, пневматичну підвіску з безперервним контролем демпфування та «п'ятиричажку» ззаду. У «топі» є гальма з 10-поршневими супортами із керамічного композиту. Силова установка з двома електромоторами видає більше 600 кінських сил та розганяє кросовер з місця до 100 кілометрів на годину менш ніж за три секунди. Повний заряд акумулятора ємністю понад 100 кіловат-годин забезпечує близько 600 кілометрів пробігу за циклом WLTP. Від 350-кіловатного терміналу підзарядити батарею на 400 кілометрів можна буде за 20 хвилин. Передбачено також «зарядка» від мережі змінного струму потужністю 22 кіловати.
На відміну від спорткарів Lotus, збирати Eletre будуть не у Великій Британії, а в Китаї - на новому заводі в Ухані. У 2023 році модель вийде на ринки Європи та Китаю, а потім з'явиться в інших країнах та «обросте» новими виконаннями.