Компанія MAN Truck&Bus не бачить перспектив розвитку міських автобусів з ДВЗ на європейському ринку, а тому вважає не доцільним фінансувати проекти з доведення таких машин до екологічних стандартів Євро-7. Майбутнє в цьому сегменті виключно за міськими електробусами. І з 2030 року на європейському ринку компанія продаватиме лише їх. Про це заявив Хайнс Кісс, керівник відділу маркетингу MAN Truck&Bus, виступаючи на прес-конференції, присвяченій Глобальному саміту громадського транспорту UITP у Барселоні.
Ринок міських електробусів у Європі за підсумками 2022 року збільшився на 26%. Компанія MAN Truck&Bus вже поставила клієнтам 450 міських низькопідлогових електробусів Lion's Сity E, а портфель замовлень перевищує 1000 од. І не випадково модель Lion's Сity E стала переможцем міжнародного конкурсу «Міський автобус 2023» (Bus of the Year 2023). 2025 року на машинах з'являться батареї нового покоління, що дозволить збільшити запас ходу електробусів на 25%.
За словами Хайнса Кісса, сьогодні компанія MAN Truck & Bus також орієнтована і на глобальні ринки. Для Азії було розроблено нове шасі, зокрема для цільових ринків Гонконгу та Сінгапуру. Кузови для них поставлятимуть від одного турецького партнера. Інше шасі - з високим рівнем підлоги, для приміських автобусів - було створено спеціально для Південної Африки.
Що ж до форуму UITP, який пройшов у Барселоні з 4 по 7 червня, то тут MAN Truck&Bus показав свій міський електробус Lion's Сity E у новому, укороченому до 10,5 м варіанті. Ця машина почне випускатися на польському заводі у Стараховіцах вже 2023 року. У порівнянні зі старшим, 12-метровим «побратимом», вона легша на 350 кг. При цьому може перевозити до 80 осіб (місць для сидіння - 33).
Модель оснащена електромотором з піковою потужністю 240 кВт (постійна - 160 кВт), який живиться від чотирьох або п’яти акумуляторних блоків сумарною ємністю 320 або 400 кВт-год. Запас ходу досягає 230 та 300 км відповідно. На зарядку батарей від станції 150 кВт знадобиться всього близько трьох годин.