Китайський техногігант Nio оголосив про спільний проєкт з компанією Changan Automobile - в рамках співпраці передбачається розробити нові електромобілі з можливістю заміни акумуляторів. Цим вони вигідно відрізнятимуться від більшості сучасних моделей на електричній тязі, в яких швидка зміна АКБ без спеціального обладнання з фахівцями не передбачена.
Як повідомляє агентство Reuters, на такий крок китайський автовиробник, який зазнає збитків, змушений піти для того, щоб якимось чином скоротити витрати. Також, за даними Nio, партнерство потенційно дає можливість Nio і Changan, що належить державі, будувати сумісні станції для обміну АКБ і навіть стандартизувати тягові акумулятори.
Співпраця спрямована на те, щоб допомогти Nio оптимізувати бізнес-процеси і зробити компанію більш прибутковою - вона скорочує працівників і змушена відкладати довгострокові інвестиції, щоб підвищити свою ефективність і знизити витрати на тлі зростаючої конкуренції. Основні проблеми почалися після того, як Tesla розв'язала проти техногіганта цінову війну на початку поточного року.
Можливість заміни акумуляторів дає змогу власникам сумісних машин швидко замінювати розряджені модулі АКБ на повністю заряджені на спеціальних зарядних станціях - замість того, щоб під'єднати електромобіль до електроживлення й очікувати зарядки. Для Nio технологія зміни АКБ не нова, але тепер мова йде про спільне її поширення. При цьому в машинах Nio допускається і зарядка, хоча, за деякими даними, самим власникам більше подобається практика швидкого обміну.
Вважається, що це допоможе знизити навантаження на енергомережі під час пікових навантажень, коли заряджають АКБ автомобілів більшість водіїв, але експерти і представники галузі впевнені, що сенс у таких нововведеннях буде тільки в разі, якщо акумулятори стануть стандартизувати.
Цього року Nio має намір приблизно подвоїти загальну кількість своїх подібних станцій у Китаї - це один із небагатьох автоконцернів, які роблять ставку на змінні акумулятори. Багато виробників стверджують, що подібні станції занадто дорогі і вважають за краще пропонувати клієнтам можливості швидкої зарядки для машин і створювати гібридні моделі з розширеним запасом ходу.
Changan і Nio посідають сьоме і восьме місця за обсягами продажів електромобілів за перші 9 місяців поточного року в Китаї - продано 123 322 і 109 993 машин відповідно. До 21 листопада у Nio вже було в КНР 2113 станцій з обміну акумуляторами і близько 1 млн зарядних станцій.