На автосалоні SEMA 2025, який уже на початку листопада стартує в Лас-Вегасі, компанія Nissan представить один із найцікавіших і найемоційніших проєктів цього року - Project X. Це унікальний позашляховик, що поєднує кузов легендарної Nissan Xterra першого покоління з елементами сучасних моделей Frontier і Titan, створений як справжня шана класичним офроуд-традиціям бренду.
Автором цього проекту є ентузіаст і давній шанувальник марки Нік Шерр (Nick Sherr), відомий у спільноті NISMO як «Nismo Nick». Саме він власноруч реалізував ідею відродження Xterra у сучасному прочитанні, документуючи кожен етап створення на своєму YouTube-каналі. За словами Шерра, Project X - це «лист любові до спадщини Nissan», який поєднує потужність, сучасні технології та класичний дизайн у єдиному образі справжнього позашляховика.
Зовні Project X виглядає як сучасна інтерпретація культової Xterra, що вперше з'явилася у 1999 році. Від Nissan Frontier новинка запозичила передню оптику, решітку радіатора, бампери, крила, двері та задні ліхтарі. Водночас дах, задні боковини, ручки дверей і загальна геометрія кузова залишилися оригінальними - від першого покоління Xterra, завдяки чому автомобіль зберігає впізнавану «автентичну» форму.
Переглянути цей допис в Instagram
Кузов доповнений численними модифікаціями: карбоновим капотом Seibon з вентиляційними прорізами, металевими офроуд-бамперами, шноркелем, даху багажником Z1 і додатковими світлодіодними фарами. Автомобіль встановлений на бронзових 17-дюймових дисках NISMO Beadlock, взутих у 33-дюймові шини Hankook Dynapro AT2 Extreme, а підвіска серйозно піднята, забезпечуючи значний кліренс і позашляхові можливості.
Інтер'єр повністю перероблений у дусі сучасного Frontier. Панель приладів, центральна консоль, дверні карти, кермо та сидіння запозичені з актуальної моделі пікапа. Однак Project X залишився вірним духу справжнього офроуду - він оснащений механічною 6-ступеневою короткохідною коробкою передач від LOJ Conversions з комплектом зчеплення Z1. Це рішення підкреслює справжній спортивний характер машини, створеної для водіїв, які хочуть повного контролю на будь-якій поверхні.
Салон оформлено чорною шкірою з контрастними яскраво-зеленими (Citrus Strike) вставками, ремені безпеки пофарбовані у той самий колір, а стелю виконано в темному відтінку. Підлогу захищають вологостійкі килимки WeatherTech, а багажне відділення має зносостійке полімерне покриття Inyati Bedliners, що підкреслює практичність автомобіля.
Переглянути цей допис в Instagram
Під капотом - модифікований 5,6-літровий атмосферний V8 VK56, налаштований для потужної віддачі. Двигун оснащений впускною системою Z1, випускним колектором JBA Performance і радіатором CSW. Потужність передається на всі чотири колеса через механічну коробку передач та класичну систему повного приводу 4WD. Це поєднання робить Project X справжнім позашляховим монстром, здатним витримати найважчі умови бездоріжжя.
Ходова частина також серйозно модернізована. Від Titan позашляховик отримав оси та підвіску, доповнені кузовними елементами Z1, передніми кованими важелями, ресорами середньої жорсткості та амортизаторами CJD. Тормозна система тепер включає шестипоршневі супорти Paragon, вентильовані диски Z1 і посилені магістралі, що гарантує впевнену зупинку навіть при екстремальних навантаженнях.
Як підкреслює Nissan, Project X - це не серійна модель, а унікальний «рестомод», створений виключно для демонстрації на виставці SEMA Show 2025. Він покликаний показати, як можна поєднати класичну спадщину бренду з сучасними технологіями, не втрачаючи духу справжнього офроуду.
Попри те, що цей автомобіль залишиться в єдиному екземплярі, Nissan офіційно підтвердив, що вже працює над новим поколінням Xterra. На відміну від цього проєкту, майбутня серійна версія отримає гібридну силову установку на базі мотора V6, яка прийде на зміну раніше запланованому, але скасованому електричному варіанту.