Новина про те, що Subaru відмовляється від продажу нового сьомого покоління Outback у Європі, стала справжнім потрясінням для численної армії прихильників цього культового універсала підвищеної прохідності. Про це повідомляє авторитетне британське видання Auto Express, посилаючись на внутрішні джерела в компанії. Рішення ухвалене попри багаторічну присутність моделі на європейському ринку, стабільний попит і надзвичайну лояльність покупців, які традиційно цінують Subaru за надійність, симетричний повний привод і витривалість у будь-яких умовах.
Як зазначив Девід Делло Стріто, генеральний менеджер Subaru Europe, компанія змушена відмовитися від виведення нової генерації Outback до Європейського Союзу через нездатність автомобіля відповідати жорстким екологічним нормам та пов'язаним з цим фінансовим обмеженням. Йдеться передусім про високий рівень викидів CO2, який у нинішніх умовах робить модель фактично нерентабельною. За словами Стріто, Outback з 2,5-літровим атмосферним або 2,4-літровим турбомотором продукує близько 200 грамів CO2 на кілометр, що набагато перевищує нормативи для багатьох країн ЄС. Для порівняння, гібридна версія Hyundai Tucson викидає від 130 до 148 г/км, що забезпечує йому значно сприятливіший податковий статус.
Критичним прикладом є Франція, де податкове навантаження на такі авто вже давно набуло рівня фактичної заборони.
«У деяких країнах доведеться витратити вдвічі більше за реальну вартість автомобіля. У Франції, скажімо, Forester коштує близько 40 000 євро тільки за реєстрацію. А з усіма супутніми податками підсумкова ціна може досягти 70 000 - 80 000 євро. З Outback буде ще гірше», - підкреслив Стріто, вказуючи, що це робить автомобіль «просто непродаваним».
У контексті дедалі жорсткіших норм щодо шкідливих викидів, що просуваються Єврокомісією, Subaru вимушено переорієнтовує свою європейську стратегію на електрифіковану лінійку. Першою ластівкою стане повністю електричний кросовер Subaru Trailseeker, розробка якого вже триває. За планом, він має вийти на ринок до середини 2026 року. Цей автомобіль стане логічним продовженням співпраці Subaru з Toyota, яка раніше реалізувала аналогічну модель під назвою bZ4X, на основі якої створено Subaru Solterra.
Втім, представники компанії визнають, що перехід на електромобілі в Європі відбувається не так гладко, як очікувалося.
«Наші клієнти кажуть, що не хочуть електрифікації, але вони починають звикати до цієї ідеї», - чесно зізнається Стріто, визнаючи, що попри політичну волю ЄС, споживачі не поспішають масово переходити на електротягу, особливо в сегменті позашляховиків і універсалів.
Таким чином, Subaru Outback сьомого покоління залишиться доступним лише за межами Європи - насамперед у США, Канаді, Японії, Австралії та на інших ринках, де екологічні вимоги менш суворі або краще збалансовані з податковою політикою.