Цього тижня компанія Porsche провела щорічні загальні збори 2023, на яких розповіла про те, як пройшов минулий рік, коли поставки зросли на 2,6% до 309 884 автомобілів. Ми не будемо втомлювати вас усіма фінансовими цифрами, але зазначимо, що бренд із Цуффенхаузена надзвичайно серйозно налаштований на перехід на чисто електричні двигуни. Хоча це, очевидно, не станеться за одну ніч, німецький люксовий бренд поставив собі за мету, щоб до 2030 року 80+ відсотків продажів становили електромобілі на акумуляторах.
Під час заходу генеральний директор Porsche та голова Volkswagen Group Олівер Блюме розповів про те, як компанія має намір досягти своєї мети. Першою моделлю з нульовим рівнем викидів, яка приєднається до Taycan, стане електричний Macan наступного покоління, продаж якого заплановано на 2024 рік. Як ви пам'ятаєте, кросовер мав з'явитися на ринку цього року, але був відтермінований через проблеми з програмним забезпеченням.
Лінійка 718 Boxster/Cayman перейде на електромобілі «в середині десятиліття», тож очікуйте побачити їх десь у 2025 році. Олівер Блюм сказав, що Cayenne наступного покоління, який буде працювати тільки на електротязі, «з'явиться найближчим часом», що, швидше за все, означає, що він надійде в продаж у 2026 році. Як і модель з традиційним двигуном, що продається сьогодні, розкішний позашляховик з електричним приводом збиратимуть у Братиславі, Словаччина.
Над Cayenne буде розташований великий електричний позашляховик, який ще не має назви. Керівник Porsche зазначив, що новий член сім'ї буде орієнтований на Китай і Сполучені Штати, а також на інші прибуткові ринки. Він назвав модель «новою концепцією транспортного засобу», що забезпечує «вражаючу продуктивність» і «нові враження від інтер'єру». Блюм також пообіцяв, що автомобіль буде оснащений передовими функціями автоматизованого водіння.
Повідомляється, високотехнологічний електромобіль під кодовою назвою K1 матиме три ряди сидінь і зовнішній дизайн, що повністю відрізняється від попередніх моделей. Джерела, близькі до Porsche, повідомили, що це буде «частково седан, частково кросовер», а його довжина перевищуватиме п'ять метрів (196,8 дюймів). Подейкують, що модель перебуває в розробці з 2020 року і буде побудована на майбутній платформі SSP Sport, похідній від майбутньої платформи масштабованих систем Volkswagen Group.
Хоча Блюме багато говорив про високі електричні амбіції Porsche, 911 не був згаданий взагалі. Це тому, що культовий спортивний автомобіль не отримає EV-версію в цьому десятилітті, хоча гібридна версія з'явиться до 2030 року. Кілька офіційних осіб компанії неодноразово заявляли, що план полягає в тому, щоб продовжувати продавати 911 з двигунами внутрішнього згоряння якомога довше. Оскільки Porsche інвестує в розробку і виробництво синтетичного палива, задньомоторна машина може отримати нове життя.