Підсумки першого кварталу 2025 року для українського ринку вантажівок

Підсумки першого кварталу 2025 року для українського ринку вантажівок

22 квітня 2025
0

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні й визначили найпопулярніші моделі у трьох сегментах вантажівок масою понад 3,5 тонни (окрім сідлових тягачів): імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових машин, в тому числі - переобладнаних в Україні.

Динаміка ринку вантажівок

Обсяг ринку вантажних авто з повною масою понад 3500 кг у за підсумками 1 кварталу 2025 року склав майже 5 тис. шт. У порівнянні загального результату з підсумками Q1 2024 року обсяги у сегменті зменшилися на 35,4%.

Структура цього сегмента наступна: 71,3% (3530 шт.) - внутрішні перепродажі, 13% (645 шт.) - імпорт вживаних вантажівок. 5,6% (278 шт.) - імпорт нових, 10,1% (2143 шт.) - продажі вироблених (або переобладнаних в заводських умовах) в Україні. Загальна частка нових машин цієї групи склала 15,7%.

Динаміка за окремими підсегментами, частки яких щойно були наведені, наступна (Q1-2025 до Q1-2024):

  • Внутрішні перепродажі: -44,6%
  • Імпорт вживаних: -0,6%
  • Імпорт нових: +29,9%
  • Вироблені в Україні: +16,2%

ТОП-10 вантажівок на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим типом у цьому підсегменті стали самоскиди, також стабільний попит був на фургони та бортові версії.

Серед окремих моделей першість тут отримав Mercedes-Benz Atego, на другому місці ЗіЛ-130, третій - Mercedes-Benz Sprinter.

ТОП-10 імпортних вантажівок з пробігом

Найчастіше український автопарк минулого року поповнювали фургони з гідробортом, звичайні фургони, та рефрижератори.

Трійка лідерів новоприбулих вантажівок виглядає так: Mercedes-Benz Atego на першому місці, MAN TGL другий, та Mercedes-Benz Sprinter на третій позиції.

ТОП-10 нових вантажівок

Серед нових вантажних авто повною масою понад 3,5 т найбільший попит спостерігався на фургони, самоскиди та різну спецтехніку, з якої у найбільшій кількості виявилися крани-маніпулятори.

Серед окремих моделей лідером став Citroen Jumper, друга позиція в інкасаторського фургона на базі Ford Transit, який після переобладнання отримав новий індекс VD C3/M3 FTCC. Третя - спецмашина для дорожніх служб, виконана на шасі JAC N200 (СБМ МДКЗ 26-32).

Загалом серед нових вантажівок класу 3,5+Т наймасовішими моделями стали переважно переобладнані (або дообладнані) місцевими підприємствами різні спеціальні автомобілі на базі імпортованих шасі інших автовиробників.

Джерело: Інститут досліджень авторинку
Фото: Daimler Truck

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація