Компанія Porsche презентувала болід Формули E на наступні два сезони - новий Porsche 99X Electric. Повністю електричний гоночний автомобіль з відкритими колесами відповідає вимогам для оновленого третього покоління болідів Формули E із назвою GEN3 Evo. Спорткар оснащений усебічно вдосконаленими власними розробками Porsche. Дебют нового Porsche 99X Electric відбувся у жовтні 2024 року у відеоролику за участю Бруно Коррейї, пілота автомобіля безпеки Формули Е та гонщика-розробника GEN3 Evo. Серед ключових технічних нововведень: активація привода на передні колеса, шини з підвищеним зчепленням і модифіковане переднє антикрило.
Досконалі розробки Porsche
Еволюційна модель успадкувала найуспішніший на сьогодні спорткар власної формули Porsche. У версії GEN3 Porsche 99X Electric два роки поспіль вигравав чемпіонат світу серед пілотів: із Деннісом у сезоні 2022/2023 і з Верляйном у сезоні 2023/2024. Концепція залишається незмінною, адже згідно з регламентом, доступна енергія обмежена. Тому команди та пілоти оптимізують ефективність автомобілів у всіх напрямках. Компоненти, розроблені виробником, дозволили замінити для GEN3 Evo. Відділ розробки Porsche у Вайссаху скористався можливістю використати потенціал оптимізації, виявлений за останні два сезони, особливо щодо привода. Омологація компонентів виробника дійсна ще протягом двох сезонів. Четверте покоління автомобілів, GEN4, представлять у 13-му сезоні (2026/2027).
Нові можливості - GEN3 Evo
Ключові технічні нововведення GEN3 Evo стосуються стандартизованого апаратного забезпечення усіх причетних команд і виробників. Відтепер передній привод можна пустити в дію у кваліфікаційних заїздах, під час старту гонки і в режимі Attack Mode. Це дає автомобілям тимчасовий повний привод, дозволяючи Porsche 99X Electric прискорюватися від 0 до 100 км/год приблизно за 2 секунди. Зробити передній привод максимально ефективним - це ще один технічний виклик. «Оскільки апаратне забезпечення вже було доступне для GEN3, величезний обсяг роботи припав на налаштування програмного забезпечення, - зазначив Флоріан Модлінгер, директор заводського автоспортивного підрозділу Формули Е. - З одного боку, потрібно максимізувати прискорення та швидкість проходження поворотів з повним приводом. З іншого боку, мета полягає в тому, щоб не споживати занадто багато енергії та зберегти баланс автомобіля». Очікується, що набутий досвід також принесе користь автомобілям Porsche, що дозволені для руху дорогами загального користування.
Шини з вищими експлуатаційними характеристиками від ексклюзивного постачальника Hankook допоможуть болідам Формули E досягти ще більших швидкостей у новому сезоні. Щоб зменшити вплив на навколишнє середовище, кожен болід матиме лише два комплекти шин на гоночний вікенд (три комплекти для двох перегонів). Профіль шин робить їх придатними як для сухих, так і для вологих умов.
Еволюційну модель можна впізнати насамперед за зміненим переднім антикрилом. Нова форма антикрила зробить модель більш стабільною при контакті з дорогою. Подальші модифікації внесені позаду поперечної стійки та перед задніми колесами.
Орієнтовані на першість кольори
Purple Sky Metallic та Shade Green Metallic - нові кольори оздоблення Porsche 99X Electric. Новий лідер електричних спорткарів Porsche для доріг загального користування, Taycan Turbo GT, був презентований саме у цих кольорах. Це найпотужніший серійний автомобіль, коли-небудь випущений Porsche. Відтінки фіолетового й зеленого замінюють традиційне поєднання чорного, білого і червоного кольорів. Вони символізують перенесення технологій з автоспорту у виробництво. Зміна кольору також символізує електрифікацію та сучасний дух Porsche. Мета полягає також у візуальному вираженні інноваційної сили компанії в прогресивній Формулі E.
Технічні характеристики - Porsche 99X Electric (GEN3 Evo)
Потужність привода
- Нормальний режим: 300 кВт (408 к.с.);
- Attack Mode, кваліфікаційні заїзди: 350 кВт (476 к.с.).
Прискорення
- від 0 до 100 км/год приблизно 2 с;
- Рекуперація енергії;
- Потужність рекуперації до 600 кВт (рекуперація енергії гальмування);
- Приблизно 50% енергії привода за один заїзд забезпечується за рахунок рекуперації енергії гальмування.
Гальма
- Система рекуперативного гальмування: до 250 кВт електричної гальмівної потужності на передньому мосту і до 350 кВт на задньому мосту;
- Додаткове уповільнення за рахунок фрикційних гальм на передньому мосту (система «гальмування по проводах»);
- Зовнішній діаметр переднього гальмівного диска: 258 мм;
- Фрикційні гальма на задньому мосту активуються тільки в екстрених випадках (якщо рекуперація не спрацьовує).
Шини
- Профільовані Hankook iON Race для сухих і вологих умов;
- 2 комплекти на гоночний вікенд і на кожен автомобіль (3 для двох перегонів).
Літій-іонний акумулятор
- Стандартний компонент, що постачається в комплекті;
- Корисна ємність: 38,5 кВт-год;
- Вага: 285 кг;
- Система заряджання CCS (комбінована система заряджання);
- Призначена для надзвичайно швидкого заряджання з потужністю заряджання до 600 кВт.
Вага і габарити
- Вага: 862 кг, включно з водієм;
- Довжина: 5016 мм, ширина: 1700 мм, висота: 1023 мм;
- Колісна база: 2970 мм;
- Дорожній просвіт: до 65 мм;
- Відстань між передніми колесами: 1440 мм;
- Відстань між задніми колесами: 1380 мм.
Ключові власні розробки
Імпульсний перетворювач, електродвигун, коробка передач, диференціал, карданні вали та інші компоненти привода заднього моста. Також компоненти охолодження, опори і підвіски заднього моста, системне програмне забезпечення.
Основні стандартні компоненти
Шасі й кузов, колеса й шини, компоненти привода, охолодження і підвіски переднього моста, аккумулятор.
Porsche у Формулі E
Porsche у 2024/2025 роках бере участь у своєму шостому сезоні Формули E. Окрім заводської команди TAG Heuer Porsche Formula E Team, американська клієнтська команда Andretti Formula E змагається на Porsche 99X Electric. Концепція інноваційного електричного гоночного автомобіля розроблена на заводі компанії у Вайссаху, який працює на основі вуглецевого нейтралітету. Беручи участь у чемпіонаті світу, Porsche підкреслює прагнення зайняти провідну роль серед традиційних автовиробників у сферах електрифікації, сталого розвитку і технологій. У Формулі E бренд отримує цінні ідеї для серійних електричних спорткарів.