Французька компанія Renault припинила спільну роботу з компанією Valeo над створенням нового електродвигуна для електромобілів, у конструкції якого не використовуються рідкоземельні матеріали. Замість цього виробник почав шукати більш доступного постачальника з Китаю. Про це агентству Reuters повідомили два джерела, знайомі з перебігом проєкту.
Протягом останніх років низка великих автовиробників, серед яких Renault, General Motors і BMW, а також постачальники компонентів на кшталт ZF, BorgWarner і Valeo, активно працюють над новим видом електродвигунів, що не потребують застосування рідкоземельних металів і дорогих магнітів на їх основі. Такі матеріали знаходяться під контролем Китаю, який займає провідні позиції у світовому видобутку та переробці, а останні рішення Пекіна щодо посилення експортних обмежень створили значний тиск на автомобільну галузь.
Ще наприкінці 2023 року Renault публічно заявляла, що розробляє разом з Valeo новий, компактніший та потужніший електродвигун без використання рідкоземельних елементів. Тоді компанія наголошувала, що проєкт має національне значення і є «інновацією, створеною у Франції».
Renault використовує двигуни без рідкоземельних компонентів уже з 2012 року, а Valeo відповідала за розробку статора, тобто нерухомої частини двигуна, де розміщується ротор. У проєкті застосовувалася нова технологія намотування мідного проводу, яка мала підвищити ефективність та дозволити отримати вищу потужність у компактнішому корпусі.
Втім, за інформацією джерел, проєкт двигуна під назвою E7A більше не реалізується як спільна розробка. Один зі співрозмовників Reuters зазначив, що надалі двигун буде створено повністю власними силами Renault по всьому ланцюжку виробництва. Єдиним винятком залишиться статор, який компанія може закуповувати у китайського постачальника. Обидва джерела підкреслили, що рішення було продиктовано необхідністю скорочення витрат, оскільки китайські підприємства пропонують значно конкурентніші ціни.
У Valeo від коментарів відмовилися. Представниця Ampere, електромобільного підрозділу Renault, підтвердила, що співпраця з китайським партнером розглядається, проте остаточне рішення ще не ухвалено і процес триває. Вона також підкреслила, що, незалежно від походження статора, виробництво самого двигуна планується розмістити на заводі Renault у Клеоні, Франція. Водночас компанія вивчає можливість перенесення виробництва статора до Франції, якщо це буде економічно та технологічно можливим.
Хоча Renault поступається масштабами виробництва більш великим світовим автовиробникам, компанія активно створює стратегічні партнерства і вже неодноразово залучала китайських інженерів та технологічних фахівців. Наприклад, саме за допомогою китайської команди Renault змогла розробити новий електричний Twingo менш ніж за два роки.
Нові двигуни без рідкоземельних металів мають стати ключовими для наступного покоління компактних електромобілів Renault, виведення яких на ринок заплановано на 2028 рік. Вони будуть одним із центральних елементів стратегії, яку генеральний директор Ampere Франсуа Прево представить у березні. Двигун E7A матиме потужність близько 200 кВт, що приблизно на чверть більше порівняно з поточним поколінням, яке використовується на моделі Scenic. Окрім того, завдяки 800-вольтовій архітектурі нова силова установка забезпечить швидше заряджання - це вдвічі вищий показник напруги, ніж у нинішніх електромобілях Renault.
Тим часом Valeo продовжує власні розробки і працює разом із німецьким постачальником Mahle над безмагнітним електромотором iBEE, який повинен забезпечувати потужність до 350 кВт і вийти на ринок орієнтовно також у 2028 році.