Ринок електромобілів в Україні: підсумки жовтня 2025 року

Ринок електромобілів в Україні: підсумки жовтня 2025 року

10 листопада 2025
1

Сумарний обсяг сегмента легкових електромобілів за підсумками жовтня 2025 року склав рекордні (вкотре) 13,3 тис., що на 4,8% більше, ніж було у вересні поточного року, та на 99,8% більше відносно торішніх показників жовтня-2024. Статистично обсяги торгів за рік подвоїлися!

13 278 зареєстрованих електромобілів - черговий історичний максимум для українського ринку. На динаміку впливають одразу три основні чинники: зростання цін на пальне, загальний тренд підвищення інтересу до електромобілів, а також близьке повернення ПДВ при розмитненні, яке згідно з чинним законодавством має набути чинності з 1 січня 2026 року.

Саме останній фактор, вочевидь, нині найбільше мотивує українців переходити на електромобілі: адже вже за кілька місяців їхня вартість зросте майже на третину. За словами бізнес-аналітика Остапа Новицького, попит у цьому сегменті зростатиме до кінця року - якраз на хвилі очікувань щодо змін до податкового законодавства. Водночас із початком нового року прогнозується короткострокове просідання, яке триватиме кілька місяців, після чого ринок вийде на фазу стабілізації, а згодом - все ж повернеться до зростання, прогрес уже не зупинити.

При цьому, зазначає Новицький, важливо розуміти, що серед усіх податків повернеться лише ПДВ (податок на додану вартість, 20% від оціночної вартості автомобіля) - адже чимало ЗМІ та коментаторів у соцмережах зводять це до узагальненого терміну «розмитнення». Насправді ж такі складники цього розмитнення, як мито залишається нульовим, а акциз діятиме за фактично пільговою ставкою 1 євро за 1 кВт-год ємкості батареї, як це є зараз. Також власники легкових електромобілів звільнені від сплати збору в Пенсійний фонд за першу реєстрацію. Тож так - електромобілі з нового року подорожчають, але все одно залишатимуться транспортом, з якого стягується найменша кількість податків при імпорті, підсумував експерт авторинку, й додав, що крім податкових пільг власники електромобілів ще й мають змогу заощаджувати на пальному.

Структура сегмента за підсумками минулого місяця наступна: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 57,3%, або 7596 шт.

Другий за обсягами підсегмент - внутрішні перепродажі машин групи BEV, частка 25,2%, кількість - 3345 шт.

Нові електроавто зайняли 17,5% у своїй групі, у кількісному вимірі це 2337 шт., і що вкотре підіймає планку для цього підсегмента, адже це новий рекорд для вперше зареєстрованих нових електромобілів з перетином відмітки у понад дві тисячі реєстрацій.

Ось як змінилися показники за цими підсегментами у порівнянні з минулими періодами:

  • Внутрішні перепродажі: -10,5% M-M, +35,8% Y-Y
  • Імпорт вживаних: +12,9% M-M, +136,4% Y-Y
  • Імпорт нових: +5,2% M-M, +139,7% Y-Y

Фантастичні показники зростання імпорту нових та вживаних електромобілів, проте, нагадаємо, є висока ймовірність того, що вже з початку наступного року ми у цьому розділі бачитимемо скромніші значення щодо збільшення обсягів через причини, що згадані вище.

Парк електромобілів в Україні

Станом на кінець жовтня 2025 року в Україні (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів, рейкових машин та групи «мото») парк електромобілів в Україні складає 203,8 тис. одиниць. Найбільше у ньому легковиків - 199,6 тис. Вантажівок на електротязі 4,2 тис., також є кілька електробусів (9 шт.).

Цікаво, що найбільше у нашому парку електромобілів марки Tesla - 20,2%, хоч від початку «електромобілізації» й донедавна лідирував Nissan, частка якого зараз 18%. Третій у цьому списку Volkswagen з часткою 12,4%.

Середній вік у цьому сегменті парку - 5,7 року, що робить його наймолодшим серед усіх інших сегментів.

Обговорення новини

O167  

Коллега сказав "Ще й як зупинити." Подивимось.

ВІДПОВІСТИ  

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація