Концерн Volkswagen кардинально змінює свою глобальну стратегію розвитку, акцентуючи увагу на китайському ринку як на центрі не лише виробництва, а й інновацій. Як повідомило видання Autohome після розмови з заступником генерального директора SAIC-Volkswagen Фабіо Штёльцелем і виконавчим директором з маркетингу Лі Цзюнем, компанія остаточно переходить до нової доктрини «в Китаї - для всього світу». Це означає, що китайські потужності концерну Volkswagen відтепер будуть орієнтовані не лише на локальний ринок, як це було раніше, а й на створення продукції для глобального споживача.
Фабіо Штёльцель зазначив, що спільне підприємство SAIC-Volkswagen відзначило своє 40-річчя, і в цьому контексті сторони підписали нову довгострокову угоду, яка буде чинною до 2040 року. За його словами, вона передбачає ще тіснішу інтеграцію китайських технологічних можливостей із німецькою інженерною якістю, що має стати рушієм для нової фази розвитку бренду. Стратегія спрямована на те, щоб зроблені в Китаї автомобілі не лише відповідали, а й перевищували міжнародні стандарти якості. Лі Цзюнь підкреслив, що це стосується не тільки збирання, а й повноцінної розробки моделей - саме в Китаї, із врахуванням потреб глобального ринку.
Ключовим аспектом цієї трансформації є не просто вихід на іноземні ринки, а формування нового іміджу китайського автовиробництва як високотехнологічного і конкурентоспроможного. За словами Лі Цзюня, китайські постачальники нині демонструють високу відповідальність, завдяки чому автомобілі, зібрані в Китаї, мають вищий рівень інтелектуальної начинки, ніж багато європейських аналогів. Він переконаний, що китайські автомобілі будуть не просто рівноцінними, а кращими за продукцію з інших країн.
Менеджери SAIC-Volkswagen наголосили на суттєвому зрушенні у філософії виробництва. Якщо десять-двадцять років тому китайські версії моделей часто відрізнялися спрощеною комплектацією, то тепер ситуація змінилася докорінно. Наприклад, модель Volkswagen Passat Pro, що виробляється для китайського ринку, коштує у півтора раза дешевше, ніж її європейський аналог, при цьому базова комплектація китайського авто є помітно багатшою. Більше того, за словами Лі Цзюня, інтелектуальні функції, що реалізовані у версіях для Китаю, вже перевершують ті, що доступні покупцям у Європі.
Новий підхід SAIC-Volkswagen передбачає створення автомобілів із нуля безпосередньо в Китаї, з урахуванням глобальних тенденцій, стандартів та споживчих уподобань. Це означає не просто перенесення виробництва, а формування нових інженерних центрів і дизайнерських студій у Піднебесній, що отримають мандат на повний цикл розробки моделей. Таким чином, Китай перетворюється не лише на головний виробничий хаб, а й на мозковий центр майбутнього розвитку Volkswagen.
Усе це засвідчує, що Volkswagen більше не розглядає Китай виключно як споживчий ринок. Новий стратегічний курс «в Китаї - для всього світу» ставить китайське виробництво в авангард глобальної експансії, що потенційно може змінити баланс сил на світовому автомобільному ринку та ще більше зміцнити позиції КНР як провідного гравця в індустрії високих технологій та інноваційного автопрому.