Адміністрація президента США Джо Байдена намагається обмежити роль Китаю в ланцюгах поставок електромобілів у Штатах за допомогою правил, які, як вважають критики, сповільнять відмову від автомобілів, що працюють на бензині. Про це повідомляє FT.
У п'ятницю, 1 грудня, Міністерство фінансів США оголосило, що з наступного місяця жодні електромобілі американського виробництва, які містять компоненти акумуляторів виробництва Китаю, не матимуть права на повні субсидії, передбачені «кліматичним законом» Байдена на 369 мільярдів доларів.
Також електромобілі не зможуть претендувати на пільги, передбачені законом про зниження інфляції, якщо вони виробляються компаніями з широкими зв'язками з китайським урядом або за ліцензійною угодою з китайським чи підконтрольним Пекіну оператором.
«Завдяки цим вказівкам і чіткості, яку вони нададуть, ми гарантуємо, що майбутнє електромобілів США буде в Америці», - сказав радник Байдена з питань чистої енергетики Джон Подеста.
Правила з'явилися після того, як Байден зустрівся з лідером Китаю Сі Цзіньпіном минулого місяця у спробі послабити напруженість у відносинах між двома найбільшими економіками світу.
«Китай, як і раніше, домінує в ланцюжках поставок ключових технологій ... Він повністю випереджає США і наших союзників у виробництві акумуляторів і їх компонентів», - заявив Подеста.
Крім домінування у виробництві електромобілів і акумуляторів, Китай переробляє більше половини світового обсягу літію, кобальту і графіту, які є важливими сировинними ресурсами.
Напередодні виборів наступного року адміністрація Байдена намагається пройти тонку межу між своїми зусиллями з електрифікації економіки для скорочення викидів і прагненням створювати робочі місця та конкурувати з Китаєм. Адміністрація встановила мету до 2030 року довести частку електромобілів до 50 відсотків від усіх продажів нових авто.
Очікується, що в найближчій перспективі ці правила зменшать кількість моделей автомобілів, які можуть претендувати на повну податкову пільгу згідно з законом про зниження інфляції.
«Якщо ви намагаєтеся отримати всі компоненти електромобіля без використання китайських компонентів - це буде логістично складніше і, ймовірно, це буде дорожчий продукт», - сказав Елі Хінклі з компанії Baker Botts, додавши, що потрібна багаторічна розбудова ланцюжка поставок.
Однак адміністрація США заявила, що автовиробники матимуть дворічний перехідний період, щоб адаптуватися до правил щодо дрібних деталей акумуляторів, які не мають стандартів відстеження.
Посольство Китаю у Вашингтоні розкритикувало правила, назвавши їх «ще одним прикладом односторонніх дій США та економічного залякування».
«Це не сприяє стабілізації та відновленню світової економіки і спільним зусиллям усіх країн у боротьбі з викликами зміни клімату», - заявили в посольстві.