Stellantis працює над водневими двигунами внутрішнього згоряння як одним з чотирьох різних рішень для вирішення транспортного питання з нульовим рівнем викидів, заявив гендиректор компанії Карлос Таварес.
Таварес виступав на відкритті заводу з виробництва водневих паливних елементів Symbio в Ліоні, Франція. Symbio - це спільне підприємство, яким на паритетних засадах володіють компанія Stellantis, постачальник автомобільних запчастин Forvia та виробник шин Michelin.
Stellantis, яка володіє 14 автовиробниками, включаючи Alfa Romeo, Citro?n, Jeep, Peugeot та Opel, намагається диверсифікувати кількість трансмісій, доступних відповідно до правил декарбонізації Європейського Союзу.
«Впорскування водню - одна з чотирьох технологій, над якими ми працюємо», - сказав Таварес після відкриття заводу.
Він розкритикував законодавців за жорстокі методи, спрямовані на те, щоб змусити автовиробників відмовитися від викопного палива і переорієнтувати їх на електромобілі.
Stellantis урізноманітнює свої варіанти трансмісій, щоб задовольнити тих клієнтів, для електромобілі неприйнятні.
«Справжня конкуренція починається між паливними елементами, електромобілями, водневими двигунами внутрішнього згоряння і навіть синтетичними видами палива», - сказав Таварес. «У найближчі кілька років ми побачимо, що стане найкращим рішенням для громадян».
Спалювання водню в двигунах внутрішнього згоряння розглядається як найпростіше рішення для водіння з нульовим рівнем викидів, особливо серед виробників комерційних транспортних засобів, з огляду на відсутність порушень у ланцюгах поставок у порівнянні з BEV або FCEV.
Бензинові двигуни потрібно модифікувати, щоб вони могли працювати на водні, але багато в чому той самий механізм залишається. Перешкоди полягають у створенні АЗС і масштабному виробництві «зеленого» водню.
Таварес не сказав, які саме автомобілі будуть пропонуватися з водневими двигунами, але Stellantis вже почав продавати свою лінійку середньорозмірних фургонів K0 з водневими паливними елементами в якості опції.
За словами Тавареса, Stellantis також запропонує версію пікапа Ram Heavy Duty на водневих паливних елементах у США наприкінці 2026 або на початку 2027 року. Водневі баки легше розмістити у фургоні, а менша вага фургона на паливних елементах або водневому двигуні порівняно з електричним дозволить збільшити корисне навантаження.
Toyota продемонструвала водневі двигуни в гоночних автомобілях Toyota Yaris і Toyota Corolla, а Renault представила один з них у концепті суперкара Alpine Alpenglow.
Водневі ДВЗ та двигуни, що працюють на синтетичному паливі, подобаються автоспортивним концернам, які переходять на безвуглецеве паливо, оскільки вони зберігають звучання сучасних гоночних автомобілів.
Цю ідею також активно просувають європейські виробники і постачальники великовантажних автомобілів, які шукають способи зменшити шкоду для свого бізнесу.
Для того, щоб краще обґрунтувати переваги використання ДВЗ, було створено консорціум під назвою «Альянс водневих двигунів», до якого увійшли такі компанії, як Daimler Truck, Claas, Isuzu, JCB, MAN і постачальники комплектуючих, такі як Bosch, BorgWarner і Dana.
Водневі ДВЗ не вважаються повністю чистими через викиди оксидів азоту, що утворюються при згорянні, але їх можна зменшити, використовуючи ту речовину AdBlue.
Таварес сказав, що уряди повинні субсидувати купівлю фургонів на паливних елементах у розмірі 30 000 - 40 000 євро за фургон протягом наступних «трьох-п'яти років», щоб знизити вартість до рівня електричних альтернатив і стимулювати ринок.