Не секрет, що літієві акумулятори сучасних електромобілів при тривалій стоянці на морозі здатні втрачати десятки відсотків заряду, та й при експлуатації взимку запас ходу скорочується через ряд факторів. Проведене компанією Recurrent дослідження показало, що батарея Tesla Model Y при температурі близько -7°С здатна втрачати до 18% запасу ходу, і це ще один із найкращих на ринку США показників.
Recurrent надає власникам електромобілів можливість моніторингу стану батареї, лише у США її послугами користуються понад 10 000 автовласників. Це дозволяє компанії накопичувати досить представницьку статистику щодо режимів експлуатації тягових батарей взимку.
У наведену на сторінках сайту Electrek вибірку потрапили щонайменше 7000 електромобілів, що експлуатуються у США. Вимірювання запасу ходу наводилося для температури навколишнього повітря +21°C, для зимових умов було взято діапазон від мінус одного до семи градусів Цельсія. Вихідні дані враховували температуру за шкалою Фаренгейта, де значення були більш рівними.
Автори дослідження проаналізували дані за 13 моделями електромобілів, причому для продукції концерну Volkswagen у двох випадках із трьох наводився оцінний параметр запасу ходу, отриманий за даними з бортових комп'ютерів електромобілів, які можуть використовувати специфічні алгоритми, що мають не так багато спільного з реальністю. Той же Jaguar I-Pace, за задумом виробника, має взимку втрачати не більше 3% запасу ходу, чого просто не може бути. Не викликає довіри й значення, яке приписується Audi e-tron, оскільки втрати в цьому випадку не перевищують 8%.
Зате позбавлений в американській комплектації теплового насоса Volkswagen ID.4 у статистиці Recurrent втрачає взимку близько 30% запасу ходу, і це дуже схоже на правду, хоча семиградусний мороз не можна назвати сильним. Американський Ford Mustang Mach-E втрачає в таких умовах до 24% запасу ходу, популярний на місцевому ринку та відносно доступний Chevy Bolt тільки за даними автовиробника здатний скоротити запас ходу на 32%. Достатньо поширений Nissan Leaf за статистикою Recurrent жертвує 21% запасу ходу у версії з батареєю на 62 кВт·год.
Популярні у себе на батьківщині електромобілі Tesla здатні втрачати по 19-25% запасу ходу, якщо йдеться про старших Model S і Model X. Найбільш «дальнобійна» версія Tesla Model 3 жертвує 22% запасу ходу, а ось повнопривідний варіант Tesla Model Y з найємнішою батареєю здатний обмежитися втратами 18%. Очевидно, ефективність зимової експлуатації підвищується присутністю у конструкції цього кросовера теплового насоса. Він дозволяє менше енергії витрачати на обігрів салону та самої тягової батареї, залишаючи більше електрики для силової установки.