«Пригон» - основа сегмента електромобілів в Україні. За цим звичним для автомобілістів словом мається на увазі імпорт вживаних авто, навіть тоді, коли насправді автомобіль не «женуть», а везуть морем чи доставляють автовозом. Ось числа, які це доводять: частка «свіжопригнаних» авто серед усіх електромобілів на ринку за підсумками вересня склала 48,5%, тобто майже половину, і більше, ніж інші підсегменти - продажі нових та внутрішні перепродажі електромобілів з пробігом.
Загалом у вересні український автопарк поповнився на 3213 легковиків групи BEV (Battery Electric Vehicle) з пробігом.
Динаміка цієї частини авторинку виглядає так: «просідання» відносно вересня поточного року - мінус 12%, приріст у порівнянні з жовтнем 2023 року - плюс 1,1%.
Які електромобілі найчастіше замовляли, та, відповідно «приганяли» минулого місяця? Почнемо з огляду рейтингу виробників, де безапеляційно лідирує Tesla. Здається, нескоро з'явиться хтось, здатний протистояти кільком «Модел» цього американського виробника. Nissan наразі тримається завдяки двом поколінням Leaf, та сподівається на успіх кросовера Ariya, проте у групі e-SUV конкуренція значно жорсткіша, ніж та, яка була у час появи першої генерації Leaf у середовищі компактних хетчбеків, де фактично йому ні з ким було конкурувати.
Серед окремих моделей, які найчастіше поповнювали український автопарк, першість все ж за Nissan Leaf, який час від часу обмінювався першим місцем з Tesla Model 3, а певний період існувала ймовірність, що й Model Y має певні плани на першу сходинку. Проте з Leaf сталася інша історія: завдяки невисокій стартовій ціні на ранні випуски цієї моделі, вона отримала «друге дихання», тобто її купують як другий автомобіль на повсякдень, задля економії на пальному, при цьому не позбуваючись «основного» бензинового чи дизельного автомобіля.
Підсумок поповнення автопарку електромобілями з пробігом (3,2 тис.) дещо менший за середньостатистичне значення для минулих 12 місяців, яке становить 3,5 тис./міс. При цьому сумарний обсяг ринку електромобілів залишається сталим, з незначним зростанням. На це має вплив розвиток внутрішнього ринку, на якому за минулі роки сформувалася достатня пропозиція, що здатна задовольнити попит покупців, котрі переходять з авто з ДВЗ на електро, і при цьому не бажають очікувати на машину кілька місяців зі США чи навіть тижнів з Європи.
При цьому слід нагадати, що купівля електромобіля за кордоном зараз найвигідніший з усіх варіантів, оскільки на них діє майже «нульове» розмитнення. Яке припинить свою дію (якщо не буде змін у законодавстві, а поки жодних ініціатив щодо цього не оголошувалося, та й економічна ситуація у країні не сприяє продовженню пільг) 1 січня 2026 року. Тоді частка внутрішнього ринку може зрости і переважити частку імпорту.