Toyota оголосила, що її майбутні електромобілі, разом з електромобілями Lexus, приєднаються до більш ніж десятка інших автовиробників у переході на стандарт штепсельних розеток Tesla North American Charging Standard (NACS).
«Відповідно до стратегії електрифікації автомобілів Toyota, яка пропонує безліч варіантів електрифікованих силових агрегатів, клієнти Toyota і Lexus матимуть зручний доступ до більш ніж 12 000 суперчарджерів Tesla по всій Північній Америці», - йдеться в заяві автовиробника.
Toyota заявила, що цей роз'єм буде доступний для «певних» електромобілів, починаючи з 2025 року, і що існуючі автомобілі з комбінованою системою зарядки (CCS) отримають доступ до зарядки Tesla Supercharger через адаптер того ж року.
Наразі ця новина навряд чи викликає здивування. Лише цього тижня BMW Group також оголосила про відмову від штепсельних розеток CCS, які наразі складають більшу частину громадських зарядних станцій в Америці, на користь формату Tesla. Все більше автовиробників йдуть цим шляхом з тих пір, як Ford вперше оголосив про свої плани цього літа. Наразі про перехід на NACS оголосили General Motors, Mercedes-Benz, Nissan, Hyundai, Kia та кілька інших автовиробників та їхніх брендів.
Як правило, ці зміни вступають в силу з новими автомобілями, починаючи з 2025 року, і, як у випадку з Toyota, існуючі автомобілі зможуть отримати доступ до цих мереж за допомогою адаптера. Крім того, все більше зарядних компаній, таких як ChargePoint та Electrify America, також починають впроваджувати NACS, особливо після того, як вона стає стандартом SAE під назвою J3400.
Toyota не повідомила, які саме електромобілі використовуватимуть штекер NACS, але ми знаємо, що незабаром на неї чекають великі зміни, оскільки вона нарощує виробництво електромобілів і акумуляторів під керівництвом свого нового генерального директора Кодзі Сато. Серед іншого, Toyota планує створити з нуля платформу BEV; нові технології виробництва, які відповідатимуть можливостям Tesla та китайських автовиробників; твердотільні батареї високої ємності; а також до 2026 року випустити до 10 нових моделей Toyota і Lexus BEV. Цілком можливо, що електричний bZ4x, який повільно продається і має прохолодні відгуки, до того часу може бути замінений одним з цих нових BEV.
Цікаво, що представник Toyota North America відмовився сказати, що це означає для лінійки гібридів компанії, які наразі використовують звичайний штекер J1772, якщо це взагалі щось означає. Незрозуміло, чи можна якось використовувати штекери NACS, навіть для повільної зарядки, характерної для гібридних автомобілів. Загалом, це ще одна величезна перемога штекера Tesla, якому, схоже, судилося стати Північноамериканським стандартом зарядки. І це чудова новина для покупців, які надають перевагу електромобілям Toyota; тепер всі ці автомобілі також отримають доступ до станцій Supercharger. Наразі питання не в тому, хто наступним перейде на електромобілі, а в тому, хто залишився поза цим стандартом.