Традиційно кожен наступний місяць приносить рекорд продажів електромобілів в Україні. У вересні уклали понад 6 тисяч угод купівлі-продажу «електричок» - наразі це максимаьлний показник за всю історію українського авторинку. Понад половину привезли вживаними з-за кордону, цьому сприяє «нульове» розмитнення на легкові авто з електричним двигуном. Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій таких авто та визначили топ-20 моделей в трьох сегментах: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових авто з електричним двигуном.
Динаміка ринку електричних авто
У вересні українці придбали більш як 6,1 тисячі нових та вживаних електромобілів. Це аж на 144% більше, ніж у вересні минулого 2022 року; та на 8,9% більше, ніж у серпні-2023. І це - черговий місячний рекорд продажів електромобілів в Україні.
Серед загальної кількості електричних авто у вересні, 99% були легковими, вантажними - 1% (63 шт.).
Більш ніж половину електромобілів (57,6%, 3 526 шт.) привезли вживаними з-за кордону. Така кількість виявилися рекордною в історії «електричного» сегменту українського авторинку. Ввезенню легкових машин сприяє «нульова» ставка розмитнення: оформлення авто в Україні виходить суттєво дешевшим, бо, на відміну від авто з ДВЗ, не потрібно сплачувати ПДВ (20% від вартості) і мито (10% від вартості), а акцизний податок - мінімальний (1 євро за 1 кВт місткості батареї). Вантажні авто привозять менше, бо через правову колізію під час їх ввезення доводиться сплачувати ПДВ у розмірі 20% від вартості.
На внутрішньому ринку уклали 29,8% від загальної кількості угод купівлі-продажу автомобілів з електричним двигуном (1 821 шт.).
Новими купили 12,6% електричних машин (771 шт.). Це також виявилося максимальним показником у цьому сегменті ринку.
Станом на кінець вересня 2023 року, за підрахунками Інституту досліджень авторинку, загальний парк автомобільної техніки з електричним двигуном складає 72 435 штук, зареєстрованих в Україні (за винятком знятих з обліку у зв'язку з вибракуванням та вивезенням за кордон): 70 316 легкових, 2 114 вантажних та 5 автобусів.
ТОП найпопулярніших електромобілів на внутрішньому ринку
Перше місце на внутрішньому ринку, з великим відривом від найближчих конкурентів, займає Nissan Leaf. У вересні щодо таких уклали 442 угод купівлі-продажу. Очолює рейтинг ця модель уже кілька років поспіль, а обирають такі авто, в першу чергу, через їх доступність - достатню пропозицію на ринку та порівняно невелику ціну.
На друге місце піднявся Volkswagen E-Golf (192 шт.), потіснивши на третє місце найбюджетнішу серед модельного ряду Tesla - Model 3, щодо якої уклали 178 угод.
Четверту сходинку зайняла Tesla Model S, котра піднялася на дві позиції в рейтингу з показником 97 штук. Замикає п'ятірку Volkswagen ID.4 (94 шт.), котрий опустився на одну сходинку у порівнянні з минулим місяцем.
- Nissan Leaf - 442 шт.
- Volkswagen Golf - 192 шт.
- Tesla Model 3 - 178 шт.
- Tesla Model S - 97 шт.
- Volkswagen ID.4 - 94 шт.
- Renault Zoe - 73 шт.
- Tesla Model Y - 56 шт.
- Audi E-Tron - 51 шт.
- BMW i3 - 51 шт.
- Hyundai Ioniq - 37 шт.
- Honda M-NV - 33 шт.
- Chevrolet Bolt - 33 шт.
- Tesla Model X - 31 шт.
- Kia Soul - 30 шт.
- Fiat 500 - 26 шт.
- Mercedes-Benz B-Classe - 25 шт.
- Renault Kangoo - 24 шт.
- Hyundai Kona - 22 шт.
- Honda e:NS1 - 20 шт.
- Jaguar I-Pace - 19 шт.
ТОП імпортованих вживаних електромобілів
Як і на внутрішньому ринку, в сегменті «свіжопригнаних» електромобілів першість у вересні зберіг Nissal Leaf (588 шт.).
На другому місці залишається Volkswagen E-Golf (432 шт.), інтерес до котрого зростає. Третю сходинку зайняла бюджетна Tesla Model 3 (403 шт.), а на четвертій залишилася Tesla Model Y (251 шт.). Замикає п’ятірку Renault Zoe (194 шт.).
Таким чином, перша п'ятірка найпопулярніших вживаних електромобілів з-за кордону залишилася такою ж у порівнянні з попереднім місяцем, зросла лише їх кількість.
- Nissan Leaf - 588 шт.
- Volkswagen Golf - 432 шт.
- Tesla Model 3 - 403 шт.
- Tesla Model Y - 251 шт.
- Renault Zoe - 194 шт.
- Tesla Model S - 182 шт.
- Volkswagen ID.4 - 175 шт.
- Audi E-Tron - 129 шт.
- BMW i3 - 88 шт.
- Hyundai Ioniq - 81 шт.
- Chevrolet Bolt - 66 шт.
- Tesla Model X - 64 шт.
- Kia Soul - 62 шт.
- Mercedes-Benz B-Classe - 61 шт.
- Hyundai Kona - 61 шт.
- Mitsubishi I-Miev - 38 шт.
- Volkswgen UP - 33 шт.
- Renault Kangoo - 33 шт.
- Jaguar I-Pace - 32 шт.
- Volkswagen ID.6 - 31 шт.
ТОП нових електромобілів
Перше місце за підсумками вересня залишається за Volkswagen ID.4 (344 шт.), проте усі ці моделі виготовлені в Китаї для місцевого ринку, та імпортовані не офіційними дилерами бренду в Україні. Така ж ситуація з Volkswagen ID.6, котрих вперше зареєстрували у вересні 69 штук, що дозволило йому зайняти друге місце.
Ну третьому місці залишається Toyota bZ4X - таких зареєстрували 50 шт. Четверту сходинку посіла Honda e:NP1 (27 шт.), а п’яту, як і минулого місяця - Honda e:NS1 (22 шт.).
Основний тренд, котрий виділяють експерти Інституту досліджень авторинку у сегменті нових електромобілів: більшість таких транспортних засобів потрапляють до України з Китаю. Значна частина моделей - це моделі, виготовлені для місцевого ринку, та імпортовані до України неофіційними дилерами. Так, з 771 нових електромобілів, вперше зареєстрованих у вересні, 643 були виготовлені в Китаї: це 83,4%. Додатково такі машини імпортують як вживані, тому реальний обсяг імпорту електричних авто з Китаю насправді ще більший.
- Volkswagen ID.4 - 344 шт.
- Volkswagen ID.6 - 69 шт.
- Toyota bZ4X - 50 шт.
- Honda e:NP1 - 27 шт.
- Honda e:NS1 - 22 шт.
- BYD Yuan Plus - 19 шт.
- BMW iX - 15 шт.
- Audi Q4 - 15 шт.
- Hyundai Ioniq 6 - 13 шт.
- Zeekr 001 - 12 шт.
- Hyundai Kona - 12 шт.
- MG 4 - 11 шт.
- Audi Q8 - 11 шт.
- Mercedes-Benz EQE - 10 шт.
- Mercedes-Benz EQC - 10 шт.
- Mercedes-Benz EQS - 9 шт.
- BYD Song Plus - 8 шт.
- Nissan Ariya - 7 шт.
- Volkswagen ID.3 - 6 шт.
- MG Marvel R - 6 шт.