Uber оголосила про стратегічне партнерство з китайським технологічним гігантом Baidu, щоб запустити випробування безпілотних таксі у Великій Британії. Пілот у Лондоні планують розпочати в першій половині 2026 року - йдеться про використання роботаксі Baidu Apollo Go RT6. Якщо тестування та всі необхідні погодження підуть за планом, Uber розраховує довести сервіс до комерційного формату в столиці Британії ще до кінця 2026 року.
Ця ініціатива вписується в помітне прискорення світової «гонки роботаксі», де тон задають китайські компанії на кшталт Baidu та WeRide, а також Waymo (підрозділ Alphabet). Зокрема, Waymo вже почала тестування в Лондоні цього місяця, тож британський напрямок стає одним із ключових полігонів для автономних сервісів у Європі.

Важливий нюанс - Uber не повертається до власної розробки автопілота: компанія ще у 2020 році відмовилася від внутрішніх проєктів у цій сфері й відтоді робить ставку на партнерства з операторами та розробниками роботаксі. У цьому контексті намір Uber масштабувати «безпілотний» напрям виглядає не разовим експериментом: гендиректор компанії Дара Хосровшахі, заявляв у інтерв'ю Bloomberg Television, що Uber планує запропонувати автономні сервіси більш ніж на 10 ринках до кінця 2026 року.
Паралельно схожий курс демонструють і конкуренти. Lyft також готує випробування у Великій Британії з десятками таких самих Apollo Go RT6, але старт залежить від регуляторного дозволу. Крім того, Lyft уже домовлялася з Baidu про розгортання роботаксі в Європі, а Grab у Південно-Східній Азії працює з китайськими WeRide та Momenta - тобто на ринку формується модель, де платформи замовлення поїздок збирають «конструктор» із партнерів, замість того щоб роками будувати автопілот усередині компанії.

Втім, попри гучні анонси й швидке розширення географії тестів (Baidu проводить випробування, зокрема, в Абу-Дабі, Дубаї та Швейцарії, а Uber і WeRide вже запустили безпілотні операції в Абу-Дабі з планами подальшого зростання на Близькому Сході), питання економіки сервісу залишається відкритим. Публічні гравці сектору Pony AI та WeRide після виходу на ринок і залучення коштів усе ще працюють зі збитками, що підкреслює: технологія рухається швидше, ніж здатність цієї моделі стабільно заробляти.