Українці - це сила: інтерв*ю з дизайн-директором інтер*єру автомобілів бренду HAVAL

29 червня 2021
0
Інформація розміщена на правах реклами або надана партнерами:

З нагоди презентації моделі Haval H6 3-го покоління в Україні, дизайн-директор інтер'єру бренду Haval - український експерт Олексій Цаплій, який безпосередньо приймав участь в створенні нового Н6, дав інтерв'ю і поділився своїми враженнями та досвідом роботи із світовим інтелектуальним SUV-брендом HAVAL.

Haval Україна: Доброго дня, шановний Олексію. Дякуємо Вам, що відгукнулися поділитися цікавою інформацією для наших потенційних клієнтів та автолюбителів в Україні щодо створення дизайну інтер'єру автомобілів Haval. Перш за все нам цікаво було б дізнатись, як українцю вдалося досягти такого високого міжнародного рівня та успіху в професії дизайнера автомобілів? Як починався Ваш кар'єрний шлях?

Олексій:

Доброго дня. Думаю, як і у багатьох, моя кар'єра розпочалась з дитячої мрії. Скільки себе пам'ятаю, я завжди хотів стати дизайнером автомобілів, але в моєму дитинстві ми навіть не чули про таке слово як «дизайн». Тому на запитання батьків "ким ти будеш, коли виростеш?" я відповідав, що буду "малювати машини!". Звичайно, це викликало здивування, адже за радянських часів про професію автодизайнер ніхто не знав і не чув, і мене поправляли "напевно, ти будеш інженером!".

Час минав і після розпаду Радянського Союзу відбулось багато змін. Але мрія залишилася, і я вже точно знав, що хочу стати дизайнером автомобілів! Для освіти я обрав Італію, країну славетну своєю історією в дизайні і особливо автомобільному дизайні.

У 2003 році мені вдалося вступити в IED (Istituto europeo di design) в Турині на кафедру автомобільного дизайну. Потім я закінчив магістратуру SPD (Scuola Politecnico di Design) в Мілані.

Після закінчення навчання мене одразу запросили в студію Bertone. Проте основний досвід я отримав, вже працюючи в центрі стилю Fiat, де розробляють Alfa Romeo, Maserati, Lancia, і звичайно сам Fiat.

Це був дуже важливий період для моєї професійної кар'єри. Справжня школа дизайнерської майстерності.

Haval Україна: Розкажіть свою історію успіху. Як так сталося, що Ви розпочали працювати в Great Wall Motors Company Ltd. (далі-GWM) в Китаї?

Олексій:

Після багатьох років діяльності в Італії мені запропонували роботу в GWM (Китай). Мою кандидатуру відібрали з багатьох претендентів. На той момент GWM збирала команду з кращих дизайнерів з усього світу, в яку мені і пощастило потрапити. Були також запрошені кращі фахівці в автоіндустрії з різних компаній. Команда зібралася дуже сильна і професійна.

Вважаю, що мені справді пощастило, адже один в полі - не воїн. І навіть, якщо ти кращий дизайнер, проте без сильної команди навряд чи зможеш що-небудь зробити.

Перед нами була поставлена ??задача створювати кращі автомобілі на ринку. Ми багато працювали над новим модельним рядом GWM. Це звичайно ж Haval, але є ще Wey, Ora та інші бренди, які входять в структуру GWM. Як то кажуть, якщо багато працюєш – результат неодмінно буде!

На сьогодні GWM один з лідерів на ринку. Ми говоримо про понад мільйон продажів на рік. Це дуже серйозний результат. Мрії збуваються і для мене, сьогодні я працюю дизайн-директором інтер'єрів в дизайн-студії HAVAL в Шанхаї.

Haval Україна: Як взагалі працюється та живеться українцю в Китаї? Що Вам найбільше подобається у Вашому робочому просторі в Китаї?

Олексій:

Переїхати в Китай - це було не найлегше рішення в моєму житті. Зовсім інша країна зі своєю культурою і менталітетом, але, якщо чесно, я анітрохи про це не шкодую. Шанхай - це дуже цікаве і багатонаціональне місто. Тут досить велика комуна іноземців, в тому числі і українців. Отже кожен може знайти тут свій простір.

До приїзду сюди, у мене були свої стереотипи з приводу Китаю. Думаю, як і у багатьох українців. Після багатьох років перебування в Китаї, можу сказати, що не все так, як ми собі уявляли. Особливо, що стосується технологій і якості виробництва в Китаї.

Китайці дуже відкриті до інновацій і технологій, а також дуже вимогливі до їх якості. Справа в тому, що на технологічному ринку дуже висока конкуренція і відповідно виживають тільки найсильніші і найкращі. Тут все відбувається дуже швидко. Мені є з чим порівнювати, можу сказати, що багато країн навіть не розуміють, на скільки вони вже відстають від Китаю в цій області технологій.

І найважливіше, що технологічний прогрес отримує міцну підтримку зі сторони держави. На сьогоднішній день це пріоритет номер один для всієї країни.

Думаю, що небезпідставно деякі провідні країни вкрай стурбовані розвитком Китаю. Вони чудово розуміють, що перестали бути однозначними лідерами в області технологій.

Хорошим прикладом є те, як китайські компанії розвинулися на ринку електроніки. На сьогодні з 10-ти ведучих компаній з виробництва смартфонів 8 - це бренди з Китаю. Ще 7-10 років тому про китайські компанії мало хто знав. Сьогодні - це світові лідери.

Мені як дизайнеру дуже цікаво знаходиться в центрі подій такого масштабного технологічного розвитку.

Haval Україна: Які інноваційні методи ви використовуєте під час проектування дизайну інтер'єру? Де знаходяться дизайн-студії GWM та чи мають вони певну спеціалізацію?

Олексій:

Розробка дизайну і проектування автомобіля - це дуже складний процес. Особливо, якщо мова йде про інтер'єр.

В інтер'єрі важливо все: не тільки те, як він виглядає, але і на скільки він безпечний, зручний, технологічний і надійний. Це довгі роки кропіткої роботи команди інженерів, ергономістів, технологів, дизайнерів і багатьох інших.

Бути лідером в автоіндустрії не так просто. Потрібно дійсно багато інвестувати в розвиток. Особливо в інновації. Конкуренція дуже висока і GWM дуже багато працює в цьому напрямку. Будь-яка нова технологія в автобудівництві повинна пройти довгий шлях випробувань на надійність і безпеку. У Китаї дуже суворий контроль якості і вимоги до безпеки. І це правильно, адже від цього може залежати чиєсь життя і з цим не жартують.

Як я згадував, багато фахівців з усього світу були запрошені в GWM. Наш професійний досвід допомагає компанії підняти планку якості продукту не тільки в дизайні, але і у виробництві в цілому.

Виходячи з багаторічного досвіду роботи в різних європейських компаніях можу з упевненістю сказати, що якість виробництва і якість дизайну в GWM на дуже високому міжнародному рівні.

На сьогодні GWM відкрив кілька дизайн студій в різних регіонах, в тому числі в Китаї (Баодінг і Шанхай), Японії, Німеччини та США

На мій погляд, наявність студій в різних регіонах надає можливість бути ближче до споживачів, розуміти їх потреби та побажання.

Крім цього, ми часто обмінюємося досвідом та думками між студіями, це в свою чергу допомагає відкоригувати багато нюансів, пов'язаних зі специфікою регіону.

Haval Україна: Перейдемо до флагмана GWM, моделі Н6. Як ми вже знаємо дана модель вже більше 7ми років займає перше місце з продажів SUV в Китаї та входить в ТОП-10 найбільш проданих SUV у світі. Створювати дизайн для легендарного автомобіля - дуже відповідально. Якими були основні очікування та вимоги при розробці інтер'єру для H6 третього покоління?

Олексій:

Так, ви маєте рацію, Haval H6 - це лідер на ринку! Для GWM це вже третє покоління H6, нашого багаторічного бестселера. Розробка нового H6 – це безумовно велика відповідальність для дизайнерів і для всієї команди.

Але у нас є явна перевага, адже H6 досяг мільйонного продажу, що дозволило сформувати велику базу клієнтів, з якими компанія завжди в контакті і отримує дуже важливий для нас зворотний зв'язок. При розробці враховувалися побажання клієнтів і, звичайно, було проведено глибокий аналіз конкурентів і сучасних тенденцій на ринку.

В дизайнерів було не просте завдання - створити новий, сучасний інтер'єр, який враховував би дуже суворі вимоги безпеки, ергономіки, технологічності, надійності і при цьому реалізовував би різноманітні побажання клієнтів. Це був справжній виклик.

Однозначно, автоіндустрія наразі переживає революційні зміни. Ми переходимо в еру електромобілів і автономного управління. Ці тенденції будуть особливо помітні в інтер'єрах автомобілів. Це не легкий процес як для компаній, так і для клієнтів.

Наше завдання полягало в тому, щоб створити інтер'єр, який допоможе плавно перейти на нові стандарти.

Інтер'єр - це те, з чим ми стикаємося постійно в "спілкуванні" з автомобілем і для нас дуже важливо, щоб це спілкування було приємним і зручним.

Haval Україна: Інтер'єр нового Н6 відображає футуристичний мінімалізм. Що надихнуло Вас на створення даної дизайн-концепції?

Олексій:

Якщо у вас інтер'єр викликав асоціацію з футуристичний мінімалізмом - значить, ми як дизайнери, виконали свою роботу добре! Це те, що було нашою метою в створенні інтер'єру H6.

Мінімалізм уособлює чисті і прості лінії. Футуризм - технології, які прості і зрозумілі.

Якщо ви подивитесь на інтер'єр, то помітите, що всі лінії розвиваються горизонтально, що візуально збільшує простір. Також інтер'єр розділений на рівні, кожен з яких виконує певне завдання. Ці рівні не тільки частина дизайн-ідеї, але вони так само функціональні - це багаторівневі простори для зберігання речей.

Ви також помітите мінімальну кількість механічних кнопок управління. Це було одне з наших завдань: зменшити кількість механічних елементів управління, щоб підкреслити чистоту і технологічність. Багато що перейшло на електронний рівень і частиною управління тепер займається штучний інтелект.

Центральний екран тепер вийшов на перший план. Це центр управління майже всіма функціями, що нам можуть знадобитися.

Для багатьох з нас це вже стало нормою, управляти багатьма речами через сенсорні екрани. Ми всі вже давно користуємося смартфонами, планшетами, голосовим управлінням і багатьма іншими технологіями.

Думаю, це те, що сталося з сучасними телефонами, ми всі пам'ятаємо, який шлях пройшли кнопкові мобільні телефони 10-річної давнини до смартфонів. Кнопки зникли в минуле.

Схоже зараз відбувається і з інтер'єрами автомобілів, ми переходимо в нову еру – авто-мобільності.

Впевнений, ми вже все до цього готові і чекаємо цього.

Haval Україна: Хто займався розробкою дизайну екстер'єру нового Н6 та яким чином погоджувалися обидві концепції дизайну інтер'єру та дизайну екстер'єру?

Олексій:

Так само, як і в інтер'єрах, є команда, яка займається дизайном екстер'єру. Обидві команди працюють в постійному контакті. Інакше ніяк не можна, адже ми повинні створити цілісний органічний автомобіль.

На початковому етапі зазвичай йде довгий процес відбору дизайну екстер'єру та інтер'єру. У момент, коли обидві концепції відповідають всім запитам, приймається рішення про втілення даного дизайну в життя.

Haval Україна: компанія виробник GWM є власником 4 брендів :

GREAT WALL - спеціалізується на виробництві пікапів.

SUV-бренд HAVAL

Бренд електромобілів ORA

WEY - SUV-бренд класу люкс.

На разі тільки бренди Great Wall та Haval поставляються на експорт. ORA та WEY представлені лише на локальному ринку.

Ви займаєтесь дизайном виключно авто Haval чи також інших брендів?

Олексій:

За час роботи на GWM я зміг взяти участь у багатьох проектах. Для бренду Wey я розробляв інтер'єр VV6 і VV5 першого покоління. Брав участь в проекті концепт кара Wey-x, а також Haval vision 2025.

Дуже скоро ви зможете побачити і інші проекти, над якими я працюю. Давайте дочекаємося мотор-шоу в Шанхаї, буде багато чого цікавого від GWM.

Сподіваюся, в недалекому майбутньому, на ринок України вийдуть і інші бренди. Вони дійсно заслуговують на увагу.

Haval Україна: В 2021 році ми як представник компанії GWM в Україні спостерігаємо за кардинальними змінами в створенні нових продуктів китайського виробництва, коли створюються розумні заводи та науково-дослідні лабораторії, а також застосовуються інноваційні підходи у виробництві, дизайні, технологіях. Завдяки бренду HAVAL ми руйнуємо старі стереотипи про китайський автомобіль, адже нова висока якість, інтелектуальні технології, стильний дизайн та приваблива ціна дають можливість українським покупцям по справжньому насолоджуватись новим досвідом водіння за кермом автомобіля Haval.

Як досвідчений експерт, який безпосередньо створює продукт, щоб Ви порекомендували б нашим покупцям при виборі авто HAVAL? На що варто звернути увагу?

Олексій:

В даний момент конкуренція на ринку автомобілів Китаю дуже висока і як то кажуть: конкуренція - це двигун прогресу. Виживають найсильніші і GWM один з найсильніших гравців на ринку. Мільйони покупців віддають перевагу Haval. Це, напевно, одна з кращих рекомендацій.

Я б порадив покупцям відійти від старих стереотипів з приводу "made in China" і подивитися на Haval по-новому - з чистого аркуша.

Ці автомобілі розробляються професіоналами. Багато стандартів якості та безпеки в Китаї перевищують такі в країнах лідерів автопрому.

Думаю, що в даний момент Haval це оптимальне співвідношення ціни і якості. Так чому ж не скористатися цим моментом?

Хотів би порадити бути уважніше в порівнянні конкурентів при виборі. Дуже важливо враховувати вартість, сегмент і яку конфігурацію ви отримуєте за ваші гроші. Майже впевнений, що ви будете приємно здивовані, тому що за багатьма параметрами Haval буде поза конкуренцією.

Haval Україна: Олексію, ми живемо в епоху інновацій та інформаційних технологій. Які подальші тенденції в дизайні майбутніх автомобілів Ви прогнозуєте?

Олексій:

Як дизайнер, я дуже радий, що у мене є можливість бути учасником революції в автопромі. Зараз дійсно знаковий момент.

Нова реальність - це звичайно електрифікація автомобілів. Це вже факт.

Наступний етап - це повністю автономне управління. Це те, що кардинально змінить дизайн і наше сприйняття автомобіля. Це свого роду нова авто-мобільність. Гра слів, але добре відображає те, що трапиться в найближчому майбутньому.

Haval Україна: Ми дуже вдячні Вам за інтерв'ю та бажаємо Вам Успіхів та нових цікавих проектів, а також очікуємо на Нові моделі Haval створені за Вашої участі.

Олексій:

Дякую представництву HAVAL в Україні за те, що надали можливість розповісти про мою роботу. Дуже радий, що ваші клієнти будуть знати, що в розробці Haval приймав участь Українець.

Українці - це сила!

Джерело: Haval

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація