Компанія Moia, підрозділ Volkswagen, що спеціалізується на розробці автономних транспортних засобів, розпочала зимові випробування роботаксі на базі електромобілів ID.Buzz в Осло. Це рішення стало відповіддю на одну з головних проблем індустрії - необхідність створення автономних систем, здатних працювати в екстремальних погодних умовах, що є критично важливим для забезпечення комерційної окупності таких проєктів.
Раніше більшість випробувань автономного транспорту проводилися у регіонах із м'яким кліматом, зокрема в передмістях Фінікса, штат Аризона, де сприятливі погодні умови та широкі дороги значно спрощували тестування. Однак обмеження використання роботаксі лише такими «ідеальними» умовами знижує ефективність бізнес-моделі, оскільки високі витрати на розробку не окупаються через обмежену зону роботи. Випробування в Осло, де зимові температури часто опускаються нижче -10°C, а дороги вкриті снігом і льодом, дозволять Moia адаптувати свої технології до реальних, складних умов, що стане важливим кроком для виходу на ринки Європи та Північної Америки.
Індустрія автономного транспорту зараз переживає період консолідації - багато стартапів припинили своє існування, а великі компанії скоротили амбітні програми. Наприклад, Uber передала свої автономні розробки компанії Aurora, яка зосередилася на безпілотних вантажоперевезеннях. Спільний проєкт Volkswagen і Ford - Argo AI - був закритий, а General Motors призупинила програму роботаксі Cruise AV у Сан-Франциско через фінансові труднощі та проблеми з безпекою. Водночас, лише кілька гравців демонструють прогрес: Waymo проводить тестування у Вашингтоні за участі водіїв-інженерів, а Tesla оголосила про плани запуску комерційного сервісу в Остіні, хоча експерти скептично оцінюють ці наміри через попередні невдачі компанії у виконанні своїх обіцянок.
Moia, крім зимових випробувань в Осло, збирає дані в Гамбурзі, Мюнхені та Остіні, готуючись до запуску комерційного сервісу роботаксі в Гамбурзі у 2025 році. За словами генерального директора Саші Маєра, для користувачів критично важливо, щоб автономні транспортні засоби забезпечували комфорт, надійність і безпеку незалежно від сезону та погодних умов. Тому адаптація систем до суворого клімату є ключовим кроком для масштабування послуг у різних регіонах.
Головною технічною перешкодою для автономних транспортних систем залишається обробка так званих «крайніх випадків» - рідкісних і нестандартних ситуацій, які можуть виникнути на дорозі. Умови на кшталт снігу, дощу, туману та низької видимості створюють додаткові труднощі для алгоритмів, які здебільшого навчаються на даних із регіонів із помірним кліматом. Зимові випробування в Норвегії дозволять Moia удосконалити технологію розпізнавання перешкод і покращити точність ухвалення рішень у нестандартних дорожніх ситуаціях.
Успіх цих випробувань може зробити Volkswagen першим автовиробником, який зможе запропонувати комерційний сервіс автономних роботаксі, придатний для використання в умовах північного клімату, відкривши нові можливості для розвитку автономного транспорту в країнах із суворими погодними умовами.