Ви чули про компанію Zeekr? Вона належить Geely, як і Volvo, та створює електромобілі преміум-класу. Що ще важливіше, Zeekr, заснована лише у 2021 році, розширює межі уявлення, коли справа доходить до дизайну, створюючи екстравагантні концепти та серійні автомобілі. І це лише один з багатьох подібних китайських брендів.
Виявляється, що ця тенденція в дизайні розглядається Porsche як позитивний розвиток галузі. Так, керівник відділу дизайну Міхаель Мауер нещодавно визнав, що компанії подібні Zeekr змінюють правила гри для загалом більш консервативних традиційних автовиробників з Європи.
«Ці стартапи, не маючи спадщини, можуть робити речі зовсім по-іншому», - сказав Мауер в нещодавньому інтерв'ю Bloomberg. - «Як дизайнер, я вважаю це позитивним моментом, оскільки подібний підхід вимагає розширення світогляду тих, хто приймає рішення в раді правління».
Але навіщо це таким знаковим компаніям як Volkswagen та Porsche? Очевидно, що їм необхідно здійснити перехід у нову еру персональної мобільності, де вони будуть конкурувати з новими гравцями, такими як Zeekr, Nio, Li Auto, Xpeng та іншими новими компаніями з Китаю. Мауер висловлюється більш метафорично:
«У мене в голові завжди є образ цього каменя, який ви кидаєте в майбутнє. Питання в тому, як далеко я його закину? Влучити точно в ту саму точку, зайти достатньо далеко в майбутнє, але не надто далеко - це справжній виклик».
Незважаючи на зростаючу конкуренцію, Porsche демонструє високі результати в цій країні. За перші шість місяців цього року компанія зі Штутгарта поставила в КНР 43 832 автомобілі, що на 8% більше, ніж у минулому році. Продажі Taycan, єдиного електрокару Porsche, зросли на 46% порівняно з першою половиною 2022 року. Наразі Китай є найбільшим ринком нових автомобілів для Porsche в світі.