Дослідники зробили значний прорив у галузі 3D-друку металів, розробивши технологію створення легких і міцних багатокомпонентних деталей.
Вченим вдалося успішно об'єднати в одній деталі сталь і алюміній, що раніше вважалося складним завданням через ризик утворення крихких з'єднань між різними металами.
Ключем до успіху стала лазерна порошкова плавка (L-PBF) - одна з найпоширеніших технологій 3D-друку металів. Вчені виявили, що збільшення швидкості сканування лазера під час друку значно знижує ймовірність утворення слабких місць у матеріалі. Це пов'язано з тим, що при високій швидкості сканування метали тверднуть швидше, і в них менше часу на утворення тендітних інтерметалічних сполук.
Використовуючи цю технологію, дослідники створили прототип стійки підвіски автомобіля, що складається зі сталі та алюмінію. Ця деталь має високу міцність і при цьому значно легша за традиційні аналоги.
Це досягнення відкриває нові перспективи для автомобільної промисловості. Завдяки 3D-друку можна створювати деталі з унікальною геометрією, що дасть змогу оптимізувати конструкцію автомобілів і знизити їхню вагу. Крім того, нова технологія дасть змогу виробляти більш екологічно чисті транспортні засоби, оскільки 3D-друк дає змогу скоротити кількість відходів виробництва.
Вчені планують продовжити дослідження і застосувати розроблену технологію до інших комбінацій металів. Це дасть змогу розширити сферу застосування 3D-друку в різних галузях промисловості.