На Всесвітньому економічному форумі 2025 року експерти обговорили ключові виклики та можливості у створенні стійких ланцюгів постачання для електромобілів.
Попри уповільнення зростання продажів електромобілів у США та Європі, аналітики прогнозують, що до 2027 року на дорогах з'явиться понад 30 млн нових електромобілів. Це створює значний попит на надійні та екологічно відповідальні ланцюги постачання важливих компонентів і матеріалів.
Про це йшлося на WEF 2025 у Давосі.
Важливість для Південної Африки
Міністр науки, технологій та інновацій Південної Африки, Онгінкосі Еммануель «Блейд» Нзіманде, наголосив на ролі автомобільної промисловості в економіці країни.
«Автомобільна індустрія є критично важливою для Південної Африки. Ми маємо довгу історію складання автомобілів, виробляючи близько 600 тис. автомобілів щороку, з яких половина йде на експорт. Ця галузь становить 15% ВВП країни», - зазначив Нзіманде.
Він також наголосив на важливості впровадження електромобілів як нового напрямку розвитку.
Індонезія: глобальний гравець у постачанні матеріалів
Аніндія Новян Бакріє, голова Торгово-промислової палати Індонезії (KADIN), розповів про унікальні можливості країни у створенні ланцюгів постачання електромобілів.
«Індонезія володіє 22% світових запасів нікелю, а також значними ресурсами олова, міді та бокситів. Крім того, у нас є амбітні плани щодо відновлюваної енергетики: до 2040 року ми хочемо побудувати електростанції потужністю 100 ГВт, 75% із яких базуватимуться на відновлюваних джерелах», - зазначив вона.
Аніндія також наголосив на значенні сталого розвитку та зусиллях країни у фінансуванні ініціатив із переробки й утилізації.
Конкуренція між Сходом і Заходом
Головний виконавчий директор Rio Tinto, Якоб Стаушольм, звернув увагу на нерівномірний розвиток інфраструктури електромобілів у світі.
«Це гра в консолідацію між кількома великими гравцями. Стартапам важко втриматися, але попит на електромобілі зростатиме. Уже сьогодні я бачу, як електромобілі змінюють транспортний сектор. Це не просто тренд, це майбутнє», - наголосив він.
Експерти також зауважили, що Китай домінує в усіх ключових етапах ланцюгів постачання електромобілів, від видобутку сировини до виробництва батарей, тоді як компанії в США та Європі стикаються з викликами у вигляді низького попиту та складних ринкових умов.