Berliet T100 - справжній гігант у світі вантажівок, який вважається однією з найвражаючих машин, створених для роботи в екстремальних умовах пустелі. Нещодавно один із двох уцілілих екземплярів цього колоса пройшов ретельну реставрацію в Алжирі, повернувши до життя унікальний інженерний витвір середини XX століття.
Berliet побудувала лише чотири екземпляри моделі T100 у період між 1957 і 1959 роками спеціально для нафтових розробок у пустелях Сахари. Машина була розроблена для транспортування важкого бурового обладнання та долання складної піщаної місцевості, де звичайні вантажівки не справлялися. З усіх виготовлених зразків до сьогодні збереглися лише два: один експонується в музеї Foundation Berliet у передмісті Ліона (Франція), а другий - на майданчику бурової компанії ENTP у місті Хассі-Месауд, що в Алжирі, де нещодавно його відреставрували.
Вражаючі технічні характеристики Berliet T100:
- Габарити: довжина - 15,1 м, ширина - 5 м, висота - 4,43 м.
- Колеса: гігантські шини Michelin 37.5?33XR діаметром 2,2 метра, шириною 1 метр, кожна з яких важить близько тонни.
- Маса: споряджена маса - 63 тонни, а повна - 120 тонн.
- Швидкість: незважаючи на значні розміри, вантажівка може розганятися до 45 км/год.
Під капотом цього монстра встановлений 28-літровий турбодизель V12 Cummins V1710, що видає 700 кінських сил і важить близько 2,5 тонни. Двигун забезпечував достатню потужність для пересування важких вантажів у важкодоступних районах, а завдяки тривісній схемі (6?6) Berliet T100 відзначався високою прохідністю.
Berliet T100 був своєрідною «візитівкою» французької інженерії 50-х років. Перший екземпляр представили на Паризькому автосалоні у 1957 році, де він справив справжній фурор. Незабаром ще три машини відправили в Алжир, де вони використовувалися для транспортування обладнання на нафтових і газових родовищах у Сахарі.
Попри свою інженерну досконалість, Berliet T100 виявився надто дорогим і громіздким для масового виробництва. Він потребував спеціальних доріг та інфраструктури для обслуговування, що обмежило його використання лише у вузькопрофільних сферах.
Відреставрований екземпляр у Алжирі залишається символом промислової епохи і прикладом того, як далеко могла зайти інженерна думка для вирішення практичних завдань у найсуворіших умовах. Його реставрація не лише зберігає унікальну технічну спадщину, але й дозволяє сучасникам побачити, якими масштабами мислили конструктори понад пів століття тому.