На початку квітня 2023 року у Парижі відбудеться референдум, на який винесуть питання використання електроскутерів на вулицях французької столиці. Про це нещодавно в інтерв'ю газеті Le Parisen сказала мер Парижа Анн Ідальго.
Цьому передували кілька місяців суперечок. Зокрема, член ради центристської партії MoDem Мод Гатель заявила, що скутеристи змушують «пішоходів бояться переходити вулицю чи йти тротуаром». Міська влада ініціювала тривалу перевірку, а мер звернулася до компаній Dott, Lime та Tier, які надають послуги із оренди електроскутерів у Парижі, з проханням підготувати пропозиції, як краще їх інтегрувати до міської дорожньої системи.
Оператори підготували 11 заходів, перелік яких було опубліковано у жовтні минулого року. До речі, два з них - перевірка віку користувача та номерні знаки - вже діють. Також пропонується блокувати користувачів, які неодноразово порушили правила дорожнього руху, та проведення освітніх програм для підвищення обізнаності щодо відповідального використання електроскутерів.
Крім того, оператори взяли на себе фінансування системи нагляду, яка дозволить запобігти їзді тротуарами та створення незалежної бази даних про експлуатацію скутерів та аварії за їх участю. Також серед пропозицій збільшення зборів місту та використання цих коштів для фінансування облаштування спеціальної інфраструктури. Плюс до цього планують переглянути тарифи, щоб спонукати користувачів робити дуже короткі поїздки. Окремим пунктом винесено фінансування програми довгострокової оренди електроскутерів, адаптованих до потреб людей із обмеженими можливостями.
У спільній заяві голови компаній Dott, Lime і Tier заявили: «Ми не сумніваємося, що Париж збереже своє лідерство у боротьбі із забрудненням та просуванні стійкого транспорту. Ми не готуємося до заборони, яка була б кроком назад, коли інші великі світові столиці роблять цей вид послуг постійним».
Париж – одне з перших великих європейських міст, в яких у 2018 році дозволили оренду електричних скутерів без док-станції. Двома роками пізніше міська влада запровадила низку обмежень. Зокрема, обмежили швидкість до 20 км/год, а деяких районах – до 10 км/год.
Також було заборонено їзду на скутерах у громадських парках та посилено контроль за використанням паркувальних місць. З цією метою використовується геовідстеження.