У центрі розробки Trcuk&Bus у Мюнхені відбувся перший публічний показ мегаватної зарядної станції для електричних вантажівок MAN eTruck. Новинка, розроблена компанією ABB E-Mobility, дозволяє заряджати батареї магістрального електротягача з 10 до 80% ємності лише за півгодини.
Таким чином, під час обов'язкової 45-хвилинної перерви, згідно з режимом праці та відпочинку водіїв, запас ходу тягача у складі завантаженого автопоїзда можна збільшити на 300 - 400 км. Поки що прототип станції розрахований на зарядний струм 700 кВт та 1000 А, хоча теоретично цей показник може досягати 3,75 МВт та 3000 А.
Як зазначив генеральний директор MAN Truck&Bus Олександр Власкамп, поставлена мета до 2030 року облаштувати на дорогах Європи до 30 000 мегаватних зарядних станцій стандарту MCS, 4000 з яких - у Німеччині. Поки що для вантажівок найшвидшими є зарядні станції стандарту CCS - потужністю до 400 кВт.
Нагадаємо, що компанія MAN Truck&Bus розпочне перші поставки електричних магістральних тягачів eTGX та eTGS вже цього року, а повномасштабне виробництво стартує у 2025-му. Машини можуть оснащуватися шістьма блоками батарей ємністю 480 кВт.год. Це дозволяє завантаженому автопоїзду щодня проїжджати до 800 км, з урахуванням зарядки від станції 375 кВт впродовж 45-хвилинної обов'язкової перерви.