Нове дослідження Каліфорнійського університету в Берклі підтверджує те, що впровадження електромобілів справді робить повітря чистішим. Важливо, що дослідження показує деякі кількісно визначені дані про те, наскільки електромобілі впливають на рівень викидів тут і зараз, а не в осяжному майбутньому.
Втім, це зовсім не ті цифри, які можуть вразити, але все ж це хороші новини.
Дослідники з Каліфорнійського університету в Берклі виявили, що з 2018 по 2022 рік викиди CO2 з усіх джерел (промисловості, будинки, транспорт) у районі затоки Сан-Франциско впали приблизно на 1,8% на рік. Цю різницю дослідники пояснюють широким впровадженням саме електромобілів. Що стосується рівня викидів транспортних засобів, ці цифри впали на 2,6% щорічно. Торік електромобілі становили майже 40% нових реєстрацій автомобілів у Сан-Хосе та 34% у Сан-Франциско.
«Ми показуємо за допомогою атмосферних вимірювань, що впровадження електромобілів працює, що воно має очікуваний вплив на викиди CO2» , - сказав Рональд Коен, професор хімії Каліфорнійського університету в Берклі та старший автор дослідження.
Дослідження було опубліковано цього тижня в журналі Environmental Science & Technology.
Дослідники змогли відстежувати ці дані за допомогою мережі датчиків навколо затоки, які контролюють як CO2, так і п'ять критичних забруднювачів повітря: чадний газ, оксид азоту (NO і NO2), озон і тверді частки (PM 2,5).
Згідно з дослідженням, порівнюючи дані про забруднення повітря та CO2, датчики допомагають визначити джерело викидів. Датчики також унікальні тим, що вони відстежують CO2, який не є забруднювачем повітря.
Щоб отримати результати, дослідники розділили викиди, зафіксовані датчиками, на три категорії: промисловість, наприклад нафтопереробні заводи, які виробляють постійний потік викидів; сезонні викиди, такі як опалення та охолодження будинку; і трафік. Виділивши викиди транспорту, дослідники змогли пов'язати падіння викидів транспорту зі зростанням кількості електромобілів, гібридів і транспортних засобів з кращою паливною ефективністю.
Попри те, що датчики були встановлені понад десять років, потрібен був час, щоб проаналізувати результати. Переглядаючи дані, дослідники також помітили падіння викидів під час пандемії.