Компанія Waymo, яка першою у світі запустила повноцінний комерційний сервіс роботаксі без водія, оголосила про відкликання понад трьох тисяч своїх автономних автомобілів через виявлену помилку в програмному забезпеченні. Йдеться про 3067 машин із системами автономного керування п'ятого покоління, у яких алгоритм некоректно реагує на зупинені шкільні автобуси.
Згідно з офіційною інформацією Національного управління безпеки дорожнього руху США, проблема полягає в тому, що безпілотні автомобілі Waymo в окремих випадках об'їжджають шкільні автобуси навіть тоді, коли в них увімкнені миготливі червоні сигнальні вогні або висунутий спеціальний стоп-сигнал. За правилами дорожнього руху, які діють у всіх 50 штатах США, у такій ситуації будь-який транспортний засіб зобов'язаний повністю зупинитися і не має права здійснювати обгін чи об'їзд, оскільки це створює підвищений ризик для дітей, які виходять із автобуса або переходять дорогу.
У Waymo підтвердили наявність інцидентів, пов'язаних із цією помилкою, підкресливши, що жоден із них не призвів до дорожньо-транспортних пригод або травм. Водночас масштаби проблеми виявилися достатньо серйозними, щоб привернути увагу як місцевих органів влади, так і федерального регулятора. Лише за цей навчальний рік незалежний шкільний округ Остина в штаті Техас зафіксував 20 випадків, коли автомобілі Waymo незаконно об'їжджали зупинені шкільні автобуси. За словами представників округу, останній із таких інцидентів стався вже після того, як компанія заявила про виправлення програмної помилки, що призвело до додаткового штрафу.
Схожі ситуації були зафіксовані й в Атланті. Тамтешній шкільний округ повідомив щонайменше про шість випадків, коли автономні автомобілі Waymo порушували вимоги зупинки перед шкільними автобусами. Саме після одного з таких інцидентів у жовтні Національне управління безпеки дорожнього руху США ініціювало офіційне розслідування щодо роботи систем автономного керування Waymo в контексті взаємодії зі шкільним транспортом.
Компанія ще раніше інформувала, що планує добровільне відкликання, і заявляла, що виявила першопричину проблеми в програмному алгоритмі. За словами представників Waymo, оновлення програмного забезпечення для усунення помилки було розгорнуте до середини листопада, а всі уражені автомобілі мали отримати виправлення дистанційно. Попри це, відкликання було оформлене офіційно, що дозволяє регуляторам контролювати процес і підтверджувати ефективність усунення дефекту.
Інцидент із шкільними автобусами став особливо чутливим з огляду на масштаби діяльності Waymo. Компанія, що належить холдингу Alphabet, щотижня виконує сотні тисяч поїздок без водія в таких містах, як Сан-Франциско, Лос-Анджелес, Остін, Фінікс і Атланта, та вже оголосила про плани розширення сервісу ще приблизно на два десятки міст у США. Саме тому будь-які збої, пов'язані з безпекою дітей і пішоходів, мають не лише локальний, а й загальнонаціональний резонанс.