Як дилерські автохолдинги вирішують кадровий дефіцит

Як дилерські автохолдинги вирішують кадровий дефіцит

01 березня 2025
0

Кадри завжди мали важливе значення, і дилерські центри регулярно інвестували значні кошти в підготовку спеціалістів. Однак із початком війни ситуація змінилася, що спричинило дефіцит кадрів. Це сталося через те, що частина людей пішла воювати, інші виїхали за кордон, а чимало стали внутрішньо переміщеними особами. Особливо гостро проблема з кадрами постала у 2024 році, коли вступив у силу новий закон про мобілізацію, з'явилися патрулі від територіальних центрів комплектування (ТЦК), а також активізувалася ворожа інформаційно-психологічна операція (ІПСО). Тепер знайти потрібного спеціаліста - це лише половина справи, адже його ще треба мотивувати регулярно приїжджати на роботу. Тому кадрова проблема стала однією з найбільш актуальних для керівників дилерських центрів.

Зокрема, генеральний директор холдингу GM GROUP Андрій Тарасюк зазначив, що в їхній компанії завжди є від 20 до 30 вакансій. Потрібні як технічні спеціалісти, так і менеджери.

Станом на лютий 2024 року в Групі AWT була відкрита 21 вакансія. Прес-служба компанії уточнила, що ця цифра збільшилася на 30% порівняно з попереднім роком. Дилерські центри мають дефіцит слюсарів з ремонту колісних транспортних засобів (автомеханіків, автоелектриків, рихтувальників, автомалярів), що пояснюється високим попитом на таких спеціалістів у лавах ЗСУ.

Подібну ситуацію з вакантними посадками відзначає і група Winner. Проте їхнім HR-відділам потрібно не лише закрити вакансії, а й укомплектувати нові колективи для дилерських центрів, що відкриваються в цьому році. Як повідомив Дмитро Бугославський, директор з роздрібного бізнесу, член правління групи компаній Winner, кількість вакансій у ритейл-групі Winner Automotive наразі дуже велика. Головною потребою залишаються автомеханіки.

Директор дилерської мережі Автотрейдінг Атолл Груп Галина Шипулова повідомила, що кожен автоцентр потребує доукомплектування на 3-6 фахівців сервісу. Ця цифра практично не змінюється вже протягом останніх трьох років.

«Ми адаптуємося до ситуації, пропонуючи гнучкі умови роботи, хорошу мотивацію, а також інвестуємо в розвиток своїх спеціалістів, створюючи для них можливості кар'єрного зростання та навчання», - підкреслила Галина Шипулова.

У HR-відділі «НІКО Авто Холдинг» на даний момент ведеться пошук майже 40 спеціалістів. Як повідомив директор холдингу Ярослав Вовк, серед основних вакансій - механіки, майстри-приймальники, адміністратори, бухгалтери.

Перший віце-президент «Міжнародного Автомобільного Холдингу «Соллі Плюс»» Олег Пучков зазначив, що через географічне розташування більшості салонів холдингу на сході країни, кадрова проблема в них є однією з найбільш актуальних.

«В порівнянні з попередніми роками, наразі на ринку спостерігається найбільша кадрова проблема, оскільки багато людей виїхало зі сходу України або перебувають за кордоном, а також чимало співробітників було мобілізовано. Тому нам зараз потрібні спеціалісти як з сервісу, так і з продажу автомобілів», - пояснив Пучков.

Дефіцит працівників відчувають також у мережі «Укравто Груп». Проблеми з пошуком кваліфікованих кадрів спонукали компанію звернутися до навчальних закладів, де вони почали активно шукати майбутніх працівників. Регулярно відвідують різноманітні вищі навчальні заклади, запрошують студентів на екскурсії та активно працюють із технічними коледжами. Очевидно, що компанія намагається залучити молодь віком до 25 років, аби отримати «непризовних» працівників хоча б на кілька років.

Ця стратегія має певні переваги, але може вплинути на рівень сервісу. Проте для забезпечення функціонування великої мережі центрів компанія змушена шукати якомога більше працівників.

Значно кращою є ситуація з персоналом в мережі ALMAZ GROUP. Наразі в компанії відкрито 15 вакансій, зокрема, найбільша потреба - в автомеханіках. Як повідомила прес-служба компанії, плинність кадрів тут вкрай низька, оскільки ALMAZ GROUP ставить в пріоритет своїх людей.

«Ми поважаємо нашу команду та докладаємо всіх зусиль для того, щоб її зберегти. До речі, наш слоган про це: «Цінність у кожній грані»», - зазначили в компанії.

Цікаву стратегію представив генеральний директор УАГ «АВТОКРАФТ» Олександр Подручний.

«На кінець 2024 року кількість співробітників УАГ «АВТОКРАФТ» склала 234 особи. За нашим бізнес-планом у 2025 році ми збільшимо команду до 300 працівників. Ми вже придумали навіть назву - «300 спартанців АВТОКРАФТ»».

Наразі компанія працює у чотирьох містах України, а загальна кількість вакансій в групі компаній, через розширення, складає 18. Це включає позиції автомеханіків, слюсарів-електриків, малярів, майстрів з установки додаткового обладнання, а також менеджерів з продажу.

«Ми завжди у пошуках талановитих та працьовитих співробітників, які бажають розвиватися разом з нами. Крім того, ми активно розвиваємо власний відділ маркетингу та реклами, і зараз шукаємо маркетологів, SMM-менеджерів і моделей.

У 2024 році компанія активно розвивала напрямок продажу автомобілів з пробігом, тому зараз шукають менеджерів з продажу таких авто та керівника цього напрямку.

Порівнюючи вакансії 2023 і 2024 років, можна з гордістю сказати, що кількість вакансій в УАГ «АВТОКРАФТ» змінюється лише в разі розширення компанії. Плинність кадрів складає всього 4-5%», - зазначив Подручний.

Щоб оцінити вплив дефіциту кадрів на діяльність компанії, генеральний директор ГК «AUTOGROUP» Вадим Курносенко навів цифри:

«В групі компаній «AUTOGROUP» працює 450 осіб, і ми спостерігаємо постійну нестачу кадрів на рівні близько 10%. Це в основному профільні спеціалісти, такі як електрики, слюсарі, спеціалісти з сервісного обслуговування тощо. У порівнянні з 2023 роком, з огляду на розширення компанії за кількістю автосалонів і брендів, нестача кадрів стала більш відчутною».

CEO компанії VIDI Олександр Джуринський зазначає, що за останні роки змінилися вимоги до вакансій, зокрема щодо віку, професійних навичок та досвіду роботи. Крім того, в VIDI головним стимулом залучення найкращих спеціалістів є підвищення заробітної плати.

«Ми надаємо виключно офіційну заробітну плату, і її рівень в нашій компанії є одним з найкращих в автомобільному бізнесі - 58 533 грн (до сплати податків) за підсумками 2024 року серед 1306 співробітників групи компаній VIDI», - поділився Джуринський.

Проте й це не завжди дає результат.

«Станом на лютий 2025 року у нас є 57 відкритих вакансій. В порівнянні з 2023 роком їх кількість суттєво не змінилася», - зазначив керівник VIDI.

Дефіцит кадрів зокрема спостерігається на позиціях сервісного обслуговування, а також з пошуком кваліфікованих ІТ-фахівців та маркетологів, оскільки більшість із них віддає перевагу віддаленій роботі.

Найбільший дефіцит - серед фахівців з сервісного обслуговування, автослюсарів, консультантів-приймальників, консультантів з продажу запчастин, адміністраторів сервісу та менеджерів з корпоративних продажів.

На даний момент у складі працівників VIDI 73 особи перебувають у лавах ЗСУ, включаючи двох членів Наглядової ради. Компанія надає їм фінансову допомогу та допомагає з придбанням амуніції та побутових речей. Усі запити від колег задовольняються невідкладно, в позачерговому порядку», - зазначив керівник VIDI.

Як бачимо, кадровий дефіцит торкнувся всіх операторів авторинку, однак його гострота відчувається по-різному. Деякі компанії вже адаптувались і мають мінімальний дефіцит, а інші вживають превентивних заходів, аби уникнути серйозних проблем в майбутньому.

Джерело: AUTO-Consulting
Фото: Winner

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація