Яка ситуація з імпортом нових авто, якими шляхами їх зараз доставляють до України, наскільки зросла вартість доставки та коли ситуація стабілізується AUTO-Consulting з'ясував у директора компанії «Автологістика» Павла Гайдая.
Війна змінила вітчизняний автомобільний ринок. У березні попит на нові автомобілі катастрофічно впав. Проте, у квітні він почав потроху відновлюватися. Але дефіцит автівок, який почався ще в минулому році, наразі через воєнні дії лише підсилився. Як скоро відновляться повноцінні поставки автомобілів, адже на складах деяких потужних операторів вітчизняного авторинку вже закінчуються (скінчилися) запаси нових авто?
За словами пана Гайдая, від початку війни і до початку квітня його компанія не отримувала замовлень на доставку нових автомобілів. Проте, на початку квітня з'явилися перші замовлення. Щоправда, в основному, вони були пов'язані з евакуацією авто. Та вже в травні «Автологістика» почала виконувати перші замовлення і на доставку нових автомобілів до України.
Поки що обсяг імпорту невеликий. На сьогодні він, приблизно, у 10 разів менший, ніж у минулого року. На думку Павла Гайдая, через це ринок у цілому покаже ще більше падіння.
Щодо шляхів імпорту, пан Гайдай повідомив AUTO-Consulting, що наразі заблоковані всі доставки автомобілів до України морським транспортом. Головні морські «автомобільні ворота» - порт Чорноморськ не приймає і не видає товарні автомобілі від початку війни. Доставка залізницею на західні кордони можлива. Однак, вона поки що не має сенсу, у зв'язку із малими об'ємами перевезень. Тому, на сьогодні головним способом імпорту автомобілів до України є їхня доставка автовозами існуючими дорогами.
Через складнощі із логістикою та зростанням цін і дефіцитом пального, вартість доставки автомобілів, за словами Павла Гайдая, збільшилась у рази. У середньому, вартість послуг перевізників зросла у 2-2,5 рази. А на деяких маршрутах - у 3-3,5 рази. Це пов'язано із величезними чергами на кордонах, додатковим пробігом, який мають робити автовози, щоб об’їхати небезпечні ділянки чи зруйновані мости, а також - зростанням вартості всіх запасних частин, розхідників та шин.
На думку Павла Гайдая, повернення ринку до рівня 2021 року займе не менше ніж два роки після нашої перемоги. Адже ми втратили величезну кількість фахівців і водіїв, які залишили Україну. Велика кількість автовозів була зруйнована або переобладнана для виконання більш важливих у воєнний час завдань. Зруйновано дилерські центри, а купівельна спроможність українців не буде високою одразу після нашої перемоги. Усі ці фактори, на думку пана Гайдая, не дозволять відновити наш ринок швидко.