За даними АСЕА - Європейської асоціації автовиробників, реєстрація комерційного транспорту у країнах ЄС за 8 місяців нинішнього року на 18,8% менша, ніж у 2021-му. Проте, падіння продажів відбулося не в усіх сегментах.
Насправді, падіння продажів комерційного транспорту у країнах ЄС відбувається 14-й місяць поспіль. А якщо казати про цьогорічний мінус у 18,8%, у загальноєвропейському масштабі це мінус 1 млн автомобілів. І це - погана ознака. Адже продажі комерційного транспорту свідчать про розвиток та самопочуття бізнесу.
За даними АСЕА, падіння продажів спостерігається і в останні місяці. Так, у липні 2022 р воно було 17,4%, а у серпні - 8,0%. Головною причиною такого падіння стало різке скорочення ринку фургонів.
За винятком Іспанії, яка у літні місяці показала зростання на 11,4%, усі ключові ринки ЄС несли збитки.
За підсумками 8 місяців 2022 р, падіння ринку в Іспанії склало 25,2%, у Франції - 21,5%, у Німеччині - 17,1%, у Італії - 11,1%.
Легкі комерційні автомобілі (LCV) до 3,5 т
Ринок легких комерційних автомобілів потерпів найбільше. У липні у країнах ЄС він скоротився на 20,6%, у серпні - на 12,1%. На доступність автомобілів у цьому сегменті продовжували впливати існуючі проблеми із ланцюжком поставок. Із січня по серпень нинішнього року у ЄС було зареєстровано 838 608 легких комерційних автомобілів. І це - на 22,3% менше, ніж за той самий період рік тому. У Франції - найбільшому ринку фургонів у регіоні, кількість реєстрацій скоротилася на 23,6%. У Іспанії скорочення продажів по фургонам склало 29,9%, у Німеччині - 20,2%, у Італії - 12,4%.
Важкі комерційні автомобілі (HCV) 16 т і більше
За статистикою АСЕА, тут ситуація прямо протилежна. У цьому сегменті продовжується зростання. У липні воно було 2,8%, у серпні - 24,4%. На результат липня, переважно, вплинули показники продажів у країнах Центральної Європи - +15%.
Проте, в АСЕА зазначають, що позитивні результати ринок важких комерційних автомобілів ЄС продемонстрував завдяки результатам останніх чотирьох місяців. Реєстрації зросли на 2,7% - до 165 908 одиниць у річному вимірі.
Ключові ринки регіону продемонстрували різні результати. У Німеччині - невелике падіння - мінус 1,8%. У той же час, у Іспанії та Франції за 8 місяців зафіксоване зростання. Відповідно +9,9% та 1,9%.
Нові середні та важкі комерційні автомобілі (MHCV) більше 3,5т
У липні реєстрації нових вантажівок у ЄС становили мінус 0,5%. А вже у серпні вони продемонстрували зростання - +18,1%. Головним драйвером цього зростання стала Польща. Це один із найбільших ринків вантажівок у регіоні. У самій Польщі зростання продажів становило 35,4%. У Іспанії зростання було 27,4%, у Італії - 17,6%, у Франції - плюс 8,0%, у Німеччині - 4,4%.
Проте, незважаючи на зростання у серпні, з початку 2022 року (порівняно із 2021-м) загальна кількість реєстрацій важких комерційних автомобілів у ЄС скоротилася на 0,6%. Виняток - Іспанія, де зростання становило 8,8%. Решта ключових європейських ринків продемонстрували падіння. Так, у Німеччині воно становило мінус 6,1%, у Франції - мінус 1,8%, в Італії - мінус 1,6%.
Нові автобуси середньої та великої вантажності (MHBC) більше 3,5 т
Влітку сегмент автобусів продовжував відчувати складнощі. Падіння ринку ЄС склало мінус 23,1% у липні та мінус 21,5% у серпні.
У Німеччині та Франції спостерігалося зменшення продажів. А от у Іспанії зафіксоване значне зростання - плюс 182,9%.
Загалом, за 8 місяців 2022 р кількість реєстрацій нових автобусів скоротилася на 5,4%. У Німеччині падіння за цей період було найбільшим - мінус 24,4%, у Італії - мінус 16,1%, у Франції - мінус 14,3%. В Іспанії - зростання на 40,9%. Загалом за цей час у країнах ЄС було продано 18 084 одиниці автобусів.