Які сідлові тягачі обирали українські перевізники в липні?

Які сідлові тягачі обирали українські перевізники в липні?

09 серпня 2024
0

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом липня та визначили найпопулярніші моделі в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.

Динаміка ринку сідлових тягачів

У липні 2024 року українці сумарно придбали 1,9 тисячі нових та вживаних сідлових тягачів (на 3 машини менше, ніж місяцем раніше). Цей показник на помітні 32% менший, ніж за аналогічний період 2023 року, а також на 0,2% менший, ніж відбулося продажів у червні 2024 року.

Частка внутрішніх продажів склала 59,3%, імпорту вживаних сідлових тягачів - 30,6%. Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 90%.

Новими придбали 10% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 195 одиниць такої техніки.

За окремими підсегментами динаміка ринку сідлових тягачів (у порівнянні місяць до попереднього місяця, М-М, та місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y) виглядає наступним чином:

  • Внутрішні перепродажі: -8,6% М-М, -20,1% Y-Y
  • Імпорт вживаних: +11,8% М-М, -53,1% Y-Y
  • Продажі нових: +28,3% М-М, +35,4% Y-Y

Впродовж 2023 року попит на сідлові тягачі поступово знижувався, і лише у січні 2024 відбулося деяке збільшення активності у цьому сегменті. До червня найменший обсяг торгів сідловими тягачами за 12 місяців був зафіксований минулого року у грудні (2,1 тис. шт.). На це було кілька причин: часткове (з наближенням до повного) задоволення потреб перевізників (насамперед міжнародних) у таких транспортних засобах, яких ще рік тому відчувався дефіцит, і їх активно купували, адже після повномасштабного вторгнення рф в Україну основним транспортом для експорту-імпорту товарів став автомобільний.

Також свій слід на бізнесі міжнародних перевізників залишили блокування так званими «фермерами-активістами» кордонів з кількома країнами. Досі темпи торгів у цьому сегменті перебували на порівняно низькому (водночас стабільному) рівні, і лише травень завершився з певним зростанням сумарного обсягу. Однак найбільший приріст зафіксовано у перепродажах всередині країни, результати в інших підсегментах кількісно (і у відсотках) менші. Не виключено, що ринок сідлових тягачів насправді зменшився, а збільшення кількості угод купівлі-продажу було пов'язане зі стрибком переоформлень автомобілів на інших осіб, спричинене новими законами про мобілізацію.

Липень фактично повторив рекорд щодо мінімальних обсягів торгів у сегменті тягачів. І тепер головною причиною таких результатів (і не виключено, що у наступні періоди вони можуть бути ще гіршими) - брак водіїв, спершу таких, які можуть перетинати кордон, і навіть тих, які можуть бути залучені у внутрішніх перевезеннях. Подекуди навіть почали з'являтися оголошення від перевізників, які готові наймати на роботу на «фури» жінок, і забезпечити їм навчання на відповідні категорії у водійському посвідченні. Очевидно, що таким шляхом дефіцит робочої сили у цьому транспортному секторі погасити не вдасться.

Попри все, минулий місяць для ринку все ж не закінчився з нулями, тому розглянемо, що купували ті перевізники, які ще вбачають перспективу у своїй діяльності.

Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу таких моделей уклали 361 шт.

Друге місце за кількістю у MAN TGX, 147 шт., третє у Volvo FH, 132 шт.

Четвертий у рейтингу «траків» з пробігом Renault Magnum (108 шт.), п'ятий - Renault Premum (74 шт.).

  1. DAF XF - 361 шт.
  2. MAN TGX - 147 шт.
  3. Volvo FH - 132 шт.
  4. Renault Magnum - 108 шт.
  5. Renault Premium - 74 шт.
  6. Scania R-Series - 64 шт.
  7. MAN TGA - 58 шт.
  8. Mercedes-Benz Actros - 43 шт.
  9. DAF CF - 37 шт.
  10. MAN TGS - 25 шт.
  11. Iveco Stralis - 15 шт.
  12. Volvo FM - 14 шт.
  13. Scania G-Series - 13 шт.
  14. МАЗ 5440 - 9 шт.
  15. Renault T-Truck - 5 шт.
  16. Ford Trucks 1848T - 5 шт.
  17. Iveco Magirus - 4 шт.
  18. МАЗ 6422 - 4 шт.
  19. КамАЗ 5411 - 4 шт.
  20. Scania P-Series - 3 шт.

Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону

У липні першість серед «пригнаних» тягачів здобув DAF XF, який поповнив наш автопарк у кількості 171 шт., змістивши на другу позицію у списку MAN TGX, чий підсумок 151 перша реєстрація.

На третьому місці надалі перебуває Volvo FH (80 шт.), на четвертому - Scania R-Series (68 шт.). Замикає першу п'ятірку Mercedes-Benz Actros (27 шт.).

  1. DAF XF - 171 шт.
  2. MAN TGX - 151 шт.
  3. Volvo FH - 80 шт.
  4. Scania R-Series - 68 шт.
  5. Mercedes-Benz Actros - 27 шт.
  6. Scania G-Series - 16 шт.
  7. MAN TGS - 15 шт.
  8. Renault T-Truck - 13 шт.
  9. DAF CF - 12 шт.
  10. Iveco Stralis - 10 шт.
  11. Volvo FM - 8 шт.
  12. Renault Premium - 8 шт.
  13. Renault Magnum - 6 шт.
  14. Scania S-Series - 3 шт.
  15. MAN TGA - 2 шт.
  16. Iveco Magirus - 2 шт.
  17. Mercedes-Benz Atego - 1 шт.
  18. MAN TGM - 1 шт.
  19. Iveco EuroCargo - 1 шт.
  20. Scania P-Series - 3 шт.

Найпопулярніші нові сідлові тягачі

Серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Volvo FH та Scania R-Series - кожна модель була продана у кількості по 60 шт.

Друге місце у цій категорії посідає Scania G-Series з підсумком 19 машин. Третя позиція (17 шт.) у MAN TGX.

Четвертий у заліку нових сідлових тягачів Scania S-Series (13 шт.), п'ятий - MAN TGS (11 шт.).

  1. Volvo FH - 60 шт.
  2. Scania R-Series - 60 шт.
  3. Scania G-Series - 19 шт.
  4. MAN TGX - 17 шт.
  5. Scania S-Series - 13 шт.
  6. MAN TGS - 11 шт.
  7. Mercedes-Benz Actros - 5 шт.
  8. Renault T-Truck - 3 шт.
  9. Scania P-Series - 2 шт.
  10. Renault Premium - 1 шт.
  11. Renault K-Truck - 1 шт.
  12. DAF XG - 1 шт.
  13. DAF XF - 1 шт.
  14. DAF XDC - 1 шт.
  15. ASPM F-Trucks 1842T - 1 шт.

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація