Які сідлові тягачі обирають українські перевізники в червні?

Які сідлові тягачі обирають українські перевізники в червні?

08 липня 2024
0

Експерти Інституту досліджень авторинку проаналізували статистику реєстрацій транспортних засобів в Україні протягом червня та визначили Топ моделей в трьох сегментах сідлових тягачів: імпорті вживаних, внутрішніх перепродажах та купівлі нових.

Динаміка ринку сідлових тягачів

У червні 2024 року українці сумарно придбали 1,9 тисячі нових та вживаних сідлових тягачів. Цей показник на значні 41,9% менший, ніж за аналогічний період 2023 року, а також на 30,9% менший, ніж відбулося продажів у травні 2024 року.

Частка внутрішніх продажів склала 64,8%, імпорту вживаних сідлових тягачів - 27,4%. Загальна частка «траків» з пробігом при цьому склала 92,2%.

Новими придбали 7,8% сідлових тягачів, що в кількісному вимірі дорівнює 152 одиниці такої техніки.

За окремими підсегментами динаміка ринку сідлових тягачів (у порівнянні місяць до попереднього місяця, М-М, та місяць до аналогічного місяця минулого року, Y-Y) виглядає наступним чином:

  • Внутрішні перепродажі: -33,5% М-М, -25,2% Y-Y
  • Імпорт вживаних: -32,6% М-М, -63,4% Y-Y
  • Продажі нових: +17,8% М-М, -28,0% Y-Y

Впродовж 2023 року попит на сідлові тягачі поступово знижувався, і лише у січні 2024 відбулося деяке збільшення активності у цьому сегменті. До червня найменший обсяг торгів сідловими тягачами за 12 місяців був зафіксований минулого року у грудні (2,1 тис. шт.). На це було кілька причин: часткове (з наближенням до повного) задоволення потреб перевізників (насамперед міжнародних) у таких транспортних засобах, яких ще рік тому відчувався дефіцит, і їх активно купували, адже після повномасштабного вторгнення рф в Україну основним транспортом для експорту-імпорту товарів став автомобільний.

Також свій слід на бізнесі міжнародних перевізників залишили блокування так званими «фермерами-активістами» кордонів з кількома країнами. Досі темпи торгів у цьому сегменті перебували на порівняно низькому (водночас стабільному) рівні, і лише травень завершився з певним зростанням сумарного обсягу. Однак найбільший приріст зафіксовано у перепродажах всередині країни, результати в інших підсегментах кількісно (і у відсотках) менші. Не виключено, що насправді ринок сідлових тягачів насправді зменшився, а збільшення кількості угод купівлі-продажу було пов'язане зі стрибком переоформлень автомобілів на інших осіб, спричинене новими законами про мобілізацію.

Червень же встановив рекорд за мінімальними обсягами торгів у сегменті тягачів: всюди значне «просідання» крім порівняння місяць до місяця щодо нових траків. І тепер головною причиною таких результатів (і не виключено, що у наступні періоди вони можуть бути ще гіршими) - брак водіїв, спершу таких, які можуть перетинати кордон, і навіть тих, які можуть бути залучені у внутрішніх перевезеннях. Подекуди навіть почали з'являтися оголошення від перевізників, які готові наймати на роботу на «фури» жінок, і забезпечити їм навчання на відповідні категорії у водійському посвідченні. Очевидно, що таким шляхом дефіцит робочої сили у цьому транспортному секторі погасити не вдасться.

Попри все, минулий місяць для ринку все ж не закінчився з нулями, тому розглянемо, що купували ті перевізники, які ще вбачають перспективу у своїй діяльності.

Найпопулярніші тягачі на внутрішньому ринку

Найпопулярнішим сідловим тягачем на внутрішньому ринку в Україні впевнено залишається DAF XF. Угод щодо купівлі-продажу таких моделей уклали 381 шт.

Друге місце за кількістю у MAN TGX, 176 шт., третє у Volvo FH, 159 шт.

Четвертий у рейтингу «траків» з пробігом Renault Magnum (131 шт.), п'ятий - Renault Premum (100 шт.).

  1. DAF XF - 381 шт.
  2. MAN TGX - 176 шт.
  3. Volvo FH - 159 шт.
  4. Renault Magnum - 131 шт.
  5. Renault Premium - 100 шт.
  6. MAN TGA - 55 шт.
  7. Scania R-Series - 50 шт.
  8. DAF CF - 44 шт.
  9. Mercedes-Benz Actros - 25 шт.
  10. MAN TGS - 20 шт.
  11. Scania P-Series - 15 шт.
  12. Scania G-Series - 14 шт.
  13. Iveco Stralis - 13 шт.
  14. Renault T-Truck - 9 шт.
  15. Iveco Magirus - 8 шт.
  16. MAN F2000 - 6 шт.
  17. МАЗ 5432 - 6 шт.
  18. DAF 95 - 5 шт.
  19. Volvo VN - 4 шт.
  20. Volvo FM - 4 шт.

Найпопулярніші вживані сідлові тягачі, привезені з-за кордону

У червні першість серед «пригнаних» тягачів здобув MAN TGX, який поповнив наш автопарк у кількості 157 шт. На другій позиції у списку DAF XF з підсумком 148 перших реєстрацій.

На третьому місці надалі перебуває Volvo FH (69 шт.), на четвертому - Scania R-Series (54 шт.). Замикає першу п'ятірку Mercedes-Benz Actros (26 шт.).

  1. MAN TGX - 157 шт.
  2. DAF XF - 148 шт.
  3. Volvo FH - 69 шт.
  4. Scania R-Series - 54 шт.
  5. Mercedes-Benz Actros - 26 шт.
  6. Renault T-Truck - 16 шт.
  7. MAN TGS - 11 шт.
  8. DAF CF - 10 шт.
  9. Scania G-Series - 8 шт.
  10. Renault Magnum - 6 шт.
  11. Iveco Stralis - 6 шт.
  12. Volvo FM - 5 шт.
  13. Scania S-Series - 4 шт.
  14. Renault Premium - 4 шт.
  15. Scania P-Series - 3 шт.
  16. MAN TGA - 3 шт.
  17. Iveco EuroCargo - 2 шт.
  18. DAF XG+ - 1 шт.

Найпопулярніші нові сідлові тягачі

Серед нових моделей сідлових тягачів українські перевізники найчастіше купували Scania R-Series (59 шт.).

Друге місце у цій категорії посідає MAN TGX з підсумком 37 машин. Третя позиція (36 шт.) у Volvo FH.

Четвертий у заліку нових сідлових тягачів DAF XF (8 шт.), п'ятий - Scania R-Series (4 шт.).

  1. Scania R-Series - 59 шт.
  2. MAN TGX - 37 шт.
  3. Volvo FH - 36 шт.
  4. DAF XF - 8 шт.
  5. Scania S-Series - 4 шт.
  6. Scania G-Series - 3 шт.
  7. Mercedes-Benz Actros - 3 шт.
  8. DAF XG - 1 шт.
  9. DAF CF - 1 шт.
  10. СКС MNTGS33.480-CT (на базі MAN TGS) - 1 шт.
Джерело: Інститут досліджень авторинку
Фото: Daimler Truck

Обговорення новини

Коментарів поки ніхто не залишив. Станьте першим!

Потрібна авторизація

Вхід | Реєстрація