LCV (легкий комерційний транспорт) пропонує низку переваг, які роблять його практичним як для бізнесу, так і для повсякденного використання. Ці автомобілі відрізняються економністю, забезпечуючи вищу паливну ефективність у порівнянні з більшими вантажівками, що допомагає зменшити витрати на експлуатацію. Їхні компактні габарити дозволяють легко пересуватися в умовах міського трафіку, маневрувати у масивах з щільною забудовою. При цьому LCV володіють достатньою вантажопідйомністю для транспортування товарів, що робить їх ідеальними для малого та середнього бізнесу. Вантажопасажирські модифікації додають універсальності, оскільки підходять як для комерційних цілей, так і для особистого використання.
Фахівці Інституту досліджень авторинку визначили динаміку торгів у цьому сегменті, а також найпопулярніші типи та моделі для кожної з груп. Почнемо з загальних обсягів торгів. Впродовж вересня сумарно було куплено 4,6 тис. машин групи LCV, що найменше значення за минулі 12 місяців. У порівнянні з попередніми періодами цей обсяг виглядає наступним чином (М-М - у порівнянні до серпня 2024 р., Y-Y у порівнянні до вересня 2023 року):
- Внутрішні перепродажі: -18% M-M, -24% Y-Y
- Імпорт вживаних: -26% M-M, -58% Y-Y
- Імпорт нових: +21% M-M, 27% Y-Y
- Вироблені в Україні: +61% M-M, +143% Y-Y
На діаграмі видно, як після піка у травні, котрий був спричинений зміною правил мобілізації транспорту у приватних власників, які масово його переоформлювали тоді на інших осіб, обсяги торгів повернулися до середньостатистичних значень. На відміну від сегмента легковиків, тут немає сплеску торгів у серпні, викликаного розмовами про можливе введення 15% податку на першу реєстрацію. Висновок тут простий, і не надто втішний: попит на транспорт для бізнесу впевнено знижується. І це явище свідчить не просто про негативні процеси на авторинку, окремо взятому, а скоріше віддзеркалює стан бізнесу в країні. Немає розвитку - немає попиту на комерційний транспорт.
Структура сегмента наступна: найбільша частка, а це 67,7% - у внутрішніх перепродажів; 18,7% зайняли імпортовані вживані легкі вантажівки, 11,7% - нові імпортні, 1,9% - вироблені або переобладнані в Україні. Сумарна частка нових машин - 13,6%.Опираючись на частку кожного з підсегментів, у такому ж порядку розглянемо їх детальніше.
LCV - внутрішній ринок
У цій частині традиційно наймасовішими є вантажні фургони, які складають основу сегмента. Рідше купують малотоннажні фургони та тентовані бортові варіанти.
Серед окремих моделей домінує Mercedes-Benz Sprinter, компанію йому у трійці лідерів складають Renault Master та Ford Transit. Загалом було укладено 3126 договорів купівлі-продажу всередині країни.
LCV - імпорт вживаних
Минулого місяця наш автопарк поповнили 863 автівки групи LCV. Подібно до попереднього підсегмента, тут покупці найчастіше обирали «пригнані» вантажні фургони, дещо рідше фургони-рефрижератори та бортові тентовані версії.
У цій групі лідирують Renault Master та Mercedes-Benz Sprinter, з однаковим підсумком «свіжопригнаних» машин. Друге за кількістю місце за таким принципом у Renault Kangoo, третє - у Renault Trafic.
LCV - продажі нових
У вересні 628 нових легких вантажівок вперше виїхали у свої рейси на українські дороги. З цього числа 538 були імпортними, 90 - зареєстровані як вироблені (або переобладнані в заводських умовах) в Україні.
У цій частині ринку також наймасовіший тип машин - фургони, інші варіанти, наприклад вантажопасажирські чи автомайстерні продавалися у значно меншій кількості.
Впевненим лідером серед нових LCV став Renault Master, від якого порівняно небагато відстав Renault Express. Також до трійки найпопулярніших «комерсантів» увійшов Ford Transit.
Цікаво, що серед вживаних (об'єднавши внутрішній ринок та імпорт) легких комерційних авто 85,4% займають дизельні версії, 8,6% - бензинові, котрі мають на борту газобалонне обладнання, 4,2% - бензинові. Частка електричних авто тут лише 1,8%.
Серед нових LCV картина наступна: 95,9% - дизельні, 2,1% - електричні, інші версії ділять між собою 2%, що залишилися.